Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

På søndag la sangeren Ella Yelich-O'Connor (17), bedre kjent som Lorde, ut to bilder av seg selv på Twitter. Bildene var tatt under en konsert i Chile tidligere på dagen.

Det ene bildet er tydelig retusjert med plettfri hud, mens det andre er et uretusjert bilde.

Ved bildet skriver Lorde:

«Jeg synes dette er rart - to bilder fra i dag, det ene redigert så huden min er perfekt og det andre er ekte. Husk at det er greit å ha feil :-)»

Godt forbilde

Med over 1,3 millioner følgere på Twitter viser 17-åringen at hun har bein i nesa, og ikke er redd for å være seg selv.

I følge nettavisen Huffington Post la hun ut bildet som en del av hennes kampanje mot bruken av Photoshop i media. Et tema som har vært mye omdiskutert den siste tiden, da flere motemagasiner retusjerer sine forsidepiker til umenneskelig vakre. 

FOTO: Skjermdump
FOTO: Skjermdump
KVISER: Lorde publiserte bilde av seg selv med kvisekrem. Foto: Skjermdump
KVISER: Lorde publiserte bilde av seg selv med kvisekrem. Foto: Skjermdump

Ikke første gang

Det er ikke første gang sangeren har kjempet kampen mot urealistisk perfeksjonisme.

Før hun ble venninne med country-stjernen Taylor Swift, kritiserte hun Swift for å være uoppnåelig pen, og la ut et bilde av seg selv med kvisekrem på bildedelingstjenesten Instagram.

Senere innrømmet Lorde at hun kanskje hadde tatt seg vann over hodet, og forsvarte venninnen med å si at Swift er et godt forbilde for unge jenter.

Stor suksess

Ikke bare kjemper Lorde en kamp for naturlig skjønnhet, 17-åringen har også vunnet to Grammy-priser og solgt over 4 millioner kopier av låten «Royals».

Låten har også blitt streamet godt over 100 millioner ganger på Spotify.