Hva skjer når 20 fremmede mennesker må kysse hverandre?

Nervøst, pinlig og intenst. Se videoen som er sett 20 millioner ganger på et døgn her.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

En ny kortfilm har erobret sosiale medier det siste døgnet. I videoen møtes 20 fremmede mennesker for første gang og må kysse hverandre.

Slik blir det nervøsitet og småpinlige øyeblikk av.

Videoen «First Kiss» er laget av den georgiske film- og TV-regissøren Tatia Pilieva, og har blitt sett over 16 millioner ganger på Youtube siden den ble lagt ut på tirsdag.

– Kjente ikke hverandre fra før

Det amerikanske motehuset WrenStudio bekreftet tirsdag på sin twitterkonto at filmen er en del av kampanjen til deres vårkolleksjon.

De er derimot klare på at menneskene ikke kjente hverandre fra før, og at innholdet og reaksjonen er ekte.

«Noen av dem er våre venner, noen er skuespillere, noen er modeller, noen musikere og noen er designere, skriver WrenStudio.

I videoen forklares seansen på følgende måte: Vi ba 20 fremmede mennesker om å kysse for første gang.

Flere av de 20 menneskene er tydelige usikre og nervøse mens de introduserer seg selv overfor personen de skal kysse.

– Kan vi vær så snill å skru av lyset, sier en av dem. 

En annen beskriver situasjonen på følgende måte:

– Dette er ganske skummelt.

Noen sekunder senere omfavner de ti parene hverandre, og ut det utveksles hete øyeblikk og intime kyss. 

Regissøren Tatia Pilieva har fått en rekke takkemeldinger fra mennesker som har sett filmen. Hun har selv takket for tilbakemeldingene på sin Twitterkonto. 

Stor reklameveri

POSITIVT:  Trond Blindheim, rektor ved Markedshøyskolen mener denne videoen føyer seg inn i en rekke av suksessvideoer på nett. Her under en boklansering. (Foto: Stian Lysberg Solum / SCANPIX)
POSITIVT:  Trond Blindheim, rektor ved Markedshøyskolen mener denne videoen føyer seg inn i en rekke av suksessvideoer på nett. Her under en boklansering. (Foto: Stian Lysberg Solum / SCANPIX)

Rektor ved Markedshøgskolen i Oslo, Trond Blindheim, er ikke overrasket over at en kampanjefilm som denne oppnår suksess på nettet.

– Den føyer seg inn i en trend. Man ønsker å få mest mulig deling. Jo mer oppsiktsvekkende, morsomt, alvorlig eller sjokkerende en ting er, jo raskere sprer det seg, sier Blindheim til TV 2.

– For at noe skal spre seg på nett må det ha en underholdningsverdi utenom det vanlige, legger han til.

Blindheim mener derimot at klipp som dette ikke kan kategoriseres som snikreklame.

– I gamledager kalte man det for snikreklame, men nå har det vært en trend så lenge man må finne på noe annet, sier han.

Han legger ikke skjul på at 20 millioner visninger på Youtube har stor verdi for selskapet som står bak filmen. Blindheim anslår at videoen allerede kan ha en verdi på rundt ti millioner kroner for WrenStudio.

Se hele videoen øverst i saken