Ludo-Vollvik: – Amatørmessig av Skiforbundet

Likevel: Oppmerksomheten har ifølge Vollvik ført til rekordomsetning for Ludo-selskapet.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Ludo-gründer Idar Vollvik reagerer kraftig på Skiforbundets kritikk etter at det ble kjent at Marit Bjørgen figurerte i en reklame på Ludos hjemmesider – stikk i strid med IOCs strenge reglement.

– Jeg forlanger og forventer at de er så voksne at de beklager den kritikken de har gitt meg, som har vært helt uberettiget. De har angrepet oss, som en av hundre aktører som har brukt det bildet, og de har angrepet oss, som faktisk har ryddet opp. De burde ha satt seg bedre inn i saken før de skjøt fra hofta på den måten der, sier Vollvik til TV 2.

– Det er en amatørmessig handling, rett og slett.

Føler seg stigmatisert

Vollvik føler at han selv og selskapet blir stigmatisert av Skiforbundets kommersielle leder, Bernt Halvard Olderskog.

I et intervju med NRK, som først omtalte saken, omtaler Olderskog blant annet Ludo som «cowboyer» – og varsler samtidig reaksjoner mot selskapet.

– Jeg synes det er forkastelig at han stigmatiserer oss på den måten der, svarer Vollvik.

Han kaller Olderskogs uttalelser «idiotiske».

– Jeg reagerer på at han stigmatiserer oss som «cowboyer». Vi er en seriøs bedrift som jobber og står på hver dag, med gode medarbeidere og gode holdninger, sier Vollvik.

Mange besøkende

Saken har ført til enorm oppmerksomhet for selskapet. Mandag hadde Ludo ifølge Vollvik rekordomsetning og rekordtrafikk på sine nettsider.

– Det er kjempebra, og sånt sett har det fått en positiv effekt for oss. Men når det står på, er det verken behagelig for meg eller mine ansatte, at vi har alles søkelys på oss.

Skiforbundets Bernt Halvard Olderskog ønsker ikke å kommentere Vollviks uttalelser.