Mette-Marit og Haakon sammen i ny film

– Alle vet at ungdomstiden er en vanskelig tid for alle. 

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

– Alle vet at ungdomstiden er en vanskelig tid for alle… Det husker vi begge to fra vår egen ungdom. For oss har det vært viktig å fokusere på at ungdom skal bli sett, at de skal bli hørt og at de skal føle seg verdifulle, sier kronprinsesse Mette-Marit i en ny reklamefilm lansert av Kronprinsparets Fond tirsdag.

Reklamefilmen er laget av byrået Try og skal vises på TV 2 i romjulen, og hovedpersonene i filmen er Haakon og Mette-Marit. 

Engasjert for ungdom

I filmen forteller kronprinsparet om sitt engasjement.

Fondet støtter flere prosjekter for å bidra til at unge i Norge har et godt liv, deriblant Pøbelprosjektet, Kjør for livet, Gatekunstakademiet og Arbeidsinstituttet i Buskerud.

– Prosjektene fokuserer på hva ungdommene er gode til, og akkurat det tror jeg gjør at man føler seg sett på en litt ny måte, sier Haakon i filmen.

– Dette er gøy å jobbe med, sier kronprinsen. 

– Vil vekke oppmerksomhet

– Kronprinsparet og deres medarbeidere i fondet tenker nytt og tar nye virkemidler i bruk.  Arbeidet for og med ungdom er noe Haakon og Mette-Marit virkelig brenner for, sier TV 2s kongehusekspert Kjell Arne Totland. 

– Jeg har selv sett den nye reklamevideoen og synes den er flott. Den skiller seg litt ut ved at den er i sort-hvitt, og jeg likte vekslingen mellom intervju og action . Og selvsagt gjør det susen at det er Haakon og Mette-Marit selv som snakker direkte til oss. Det ser vi jo også på all oppmerksomheten filmen allerede har fått. Dette vil vekke stor oppmerksomhet også i utlandet, sier han.