Har du en slik bil, vil du neppe ønske å selge den akkurat nå når fuglene kommer tilbake. Og ikke veldig billig. Og absolutt ikke for å bruke pengene på hestehobbyen til kjæresten... (Foto: Finn.no)
Har du en slik bil, vil du neppe ønske å selge den akkurat nå når fuglene kommer tilbake. Og ikke veldig billig. Og absolutt ikke for å bruke pengene på hestehobbyen til kjæresten... (Foto: Finn.no)

Chevrolet Corvette: Dama begynte med ”pølserally” – nå må sportsbilen bort

Denne selges ikke med lett hjerte – bare les annonsen!

Når småfuglene begynner å kvitre og de siste restene av snø forsvinner – DA er det at blodet bruser som mest for den som er så heldig å eie en flott sportsbil som i månedsvis har lengtet etter tørr asfalt og varmegrader.

Det aller siste man ønsker da, er i hvertfall å måtte selge bilen. Men Erland i Snertingdal må nettopp det. Og i annonsen på finn.no trenger du ikke akkurat å lese mellom linjene for å forstå at det gjør skikkelig vondt å skulle skilles fra den blanke og flotte Corvetten.

Les også: SRT Viper - Corvette-konkurrenten som ingen vil ha

Må ofres for ”pølserally”

”Siden dama startet med hest (pølserally) er jeg blitt tvunget til å bruke det meste av MIN fritid på hennes hobby”, forklarer han.

Og det er enda verre enn som så: ”Det skal også nevnes at hennes hobby betales av min lommebok, dette har satt meg i en akutt likviditetskrise, derfor selges bilen meget rimelig i løpet av denne uken”, legger han til.

Med sidepotter som ligner de som kunne bestilles som originalt ekstrautstyr og dekk med rød stripe, akkurat som de originale diagonaldekkene, ser bilen både klassisk og rå ut. (Foto: Finn.no)
Med sidepotter som ligner de som kunne bestilles som originalt ekstrautstyr og dekk med rød stripe, akkurat som de originale diagonaldekkene, ser bilen både klassisk og rå ut. (Foto: Finn.no)

Og meget rimelig kan det se ut som at den blir, til tross for at vi tipper en annonse av denne typen vil få budkrigen i gang så det synger av det. For er man våryr og på jakt etter deilig sommerbil, bør den sorte, åpne Corvetten med knall rødt interiør være egnet til å øke både blodtrykk og betalingsvilje langt over de 47.500 kronene han forlanger i utgangspunktet.

Les annonsen på Finn.no her:

Røverpris for en ”bumper Vette”

Av C3-generasjonen har de tidlige bilene med blanke støtfangere, populært kalt ”bumper Vettes”, lenge ligget over de senere i pris. De fleste foretrekker de gamle bilenes klassiske utseende, før amerikanske regler for skadefrie støtfangere ved kollisjoner opp til 5 miles per hour medførte kraftigere polyuretan-fangere lakkert i bilens farge.

Nettopp 1968-modellen har noen egenheter som ble luket vekk året etter - blant annet ekstra tykke dørpaneler, som gjør den trange coupeen enda trangere. Men her ser i hvertfall alt helt og pent ut. (Foto: Finn.no)
Nettopp 1968-modellen har noen egenheter som ble luket vekk året etter - blant annet ekstra tykke dørpaneler, som gjør den trange coupeen enda trangere. Men her ser i hvertfall alt helt og pent ut. (Foto: Finn.no)

Dette er en 1968-modell, den første årsmodellen av den nå legendariske C3-generasjonen. Dessuten er det en åpen utgave, noe som også foretrekkes av svært mange. Og selv om dette eksemplaret har standard smallblock-motor på 327 kubikktommer, eller 5,4 liter, er det da direkte oppsiktsvekkende om den går for noe særlig under 100.000 kroner.

Les også: Corvette - 60 år gammel, og mange på markedet

”Allergisk mot regn”

Men det kan selvsagt være en forklaring på det også. Erland opplyser nemlig om at bilen ikke er EU-godkjent slik den står, men at den trenger en gjennomgang av bremser bak og fjernlys.

Det er lett å forstå at tanken på å si farvel til denne bilen akkurat på denne årsiden er direkte opprivende - uansett årsak. (Foto: Finn.no)
Det er lett å forstå at tanken på å si farvel til denne bilen akkurat på denne årsiden er direkte opprivende - uansett årsak. (Foto: Finn.no)

Relativt greie prosjekter det også, selv om Corvettens glassfiberkarosseri krever litt ekstra kabler for å få jording til lysene, og i hvertfall håndbremsen har lett for å være vanskelig å justere slik at den gir særlig effekt.

Og resten av bilen loves å være bra:

”Bilen har de siste årene bare blitt brukt på godværsdager. Jeg mistenker at den er allergisk mot regn og overskyet vær”, sier selgeren, som altså stålsetter seg for å skilles fra de 260 hestene under det lange, sorte panseret – og konsentrere innsatsen av både tid og penger om dama sin ene hest.

Ingen skal i hvertfall etter dette mistenke at det var hans idé...

Les også: Fristet? Her er vår kjøpeguide for C3-Corvettene