Se - nå gjør Volvo det igjen

Disse bildene har noe til felles - ser du hva?

Her er to eksempler på at Volvo bruker norsk natur som kulisse for promotering av sine nye biler. På bildet til vestre ser vi Ålesund, mens  til høyre viser Volvo nykommeren på Stegastein.
Her er to eksempler på at Volvo bruker norsk natur som kulisse for promotering av sine nye biler. På bildet til vestre ser vi Ålesund, mens til høyre viser Volvo nykommeren på Stegastein.

Når de forskjellige bilfabrikantene lanserer sine nye modeller er selvfølgelig bildene av bilen viktig.

Ikke bare for å vise oss hvordan bilen faktisk ser ut, men også for å skape et "må-ha begjær" hos deg og meg.

Lettkledd dame i solnedgang?

En av produsentene som tar dette skikkelig på alvor er Volvo. De nøyer seg ikke med en barmfager, lettkledd kvinne på standen i solnedgangen.

Et godt eksempel på det er Volvo Concept XC. Coupé-konseptet til den kommende familie-SUV-en XC90 som Volvo har på trappene.

Les mer om den her:

Selv om bilen offisielt lanseres i Detroit neste uke, har Volvo allerede tatt den med til Norge på fotoshoot. Nærmere bestemt til Rondane - en av våre mest kjente fjellområder og nasjonalpark.

Her er Volvoen parkert med mektige Rondane i bakgrunnen. Dette skal understreke skandinaviske verdier og design, samt gi deg og meg lyst til å kjøpe bilen.
Her er Volvoen parkert med mektige Rondane i bakgrunnen. Dette skal understreke skandinaviske verdier og design, samt gi deg og meg lyst til å kjøpe bilen.

Også den kjente utsiktsposten Stegastein på Aurlandsfjellet har blitt brukt for å promotere nykommeren fra Volvo.

Det er en bil som Volvo vil skal appellere til oppdageren og eventyreren i oss. Samtidig som de også ønsker å kommunisere kjerneverdier som høy sikkerhet og snilt miljøavtrykk.

Nå blir det morsomt å kjøre Volvo

Volvo = skandinaviske verdier

- Bilder i en tett trafikkert bygate eller på en racerbane ville derfor - i denne sammenhengen - bli helt feil, det forklarer informasjonsdirektør Rune Gutteberg Hansen i Volvo Norge.

Volvo V40 CC ble også fotografert med norsk natur som kulisse.
Volvo V40 CC ble også fotografert med norsk natur som kulisse.

Volvo V40 CC ble også fotografert i norsk natur under promoteringen. Den gangen var det kystveier og ikke minst Ålesund - som Volvo speilvendte - visstnok av estetiske grunner, som utgjorde kulissene.

Se hvor de har fotografert bilnyheten:

-At vi har lansert Volvo V40 Cross Country, Volvo XC60 og nå viser frem designstudiet Volvo Concept XC Coupé i vakker og vill norsk natur, viser med all tydelighet at vi skaper biler for norske og skandinaviske forhold.

Landskapet i landet vårt bidrar til å kommunisere de skandinaviske verdiene i merkevaren Volvo, sier Rune Gutteberg Hansen i Volvo Car Norway
Landskapet i landet vårt bidrar til å kommunisere de skandinaviske verdiene i merkevaren Volvo, sier Rune Gutteberg Hansen i Volvo Car Norway

- Nettopp fordi en XC fra Volvo skal appellere til eventyreren i oss, velger vi å sette Volvo Concept XC Coupé inn i eventyret av norsk natur. Landskapet i landet vårt bidrar til å kommunisere de skandinaviske verdiene i merkevaren Volvo, som jo ingen andre bilmerker i verden kan kopiere med troverdighet, sier Gutteberg Hansen.

Volvo Duett: Starten på stasjonsvogneventyret

Norsk natur vekker oppsikt

- Jeg er veldig stolt og glad for at vi her også får vist frem Norges unike, vakre nasjonale turistveger. Dette er en Volvo-lansering som millioner av mennesker verden over ser.

- Jeg har blitt kontaktet både av Vegvesenet og flere lokale og regionale reiselivsaktører som alle er svært godt fornøyd med oppmerksomheten vi i Volvo nå gir disse vakre delene av landet vårt og turistveiene der, sier Gutteberg Hansen videre.

2014 modellen av Volvo XC 60 ble også fotografert i Norge. Dette er en typisk norsk hytte- og familiebil. Trolske tjern og grusveier er i så måte en perfekt kulisse.

Volvo XC 60 midt i et norsk eventyrlandskap.  Det er nesten så vi venter at Nøkken skal stikke hodet opp av vannflata...
Volvo XC 60 midt i et norsk eventyrlandskap. Det er nesten så vi venter at Nøkken skal stikke hodet opp av vannflata...

Les vår test av nye Volvo XC70 her:


Tredje størst

Volvo hadde i 2013 en markedsandel på 8,3 prosent her hjemme. Det tilsvarer et salg på 11.863 enheter. Volvo ble med det tredje største bilmerket i Norge i fjor.

Målet for neste år er om lag 10.500 biler og bestselgeren blir trolig fortsatt Volvo V40, med Volvo XC60 og Volvo V60 høyt oppe på statistikken.

Les også: Volvos nye familie-SUV – du kan kjøpe den i høst