Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Vi i Broom har kjørt Audi S7 på tyske motorveier, og ble ikke akkurat slått av hvor undermotorisert den var.

Likevel kom det naturligvis en RS7 også. Med 560 hk under panseret er det en skikkelig versting.

Men selv det er ikke nok for enkelte. Tuning-spesialisten ABT Sportsline måtte fikle med denne motoren også – slik at den gikk fra 560 til 700 hk ...

00 Audi RS7 ABT 2

Mener disse Audi-rørene kan være livsfarlige

Kaster ikke bort tiden

Med den slags krefter gjemt under panseret, blir det naturlig nok enda mer ekstreme ytelser.

0–100 km/t tar i en "vanlig" RS7 bare 3,9 sekunder, som jo er vesentlig kjappere enn for eksempel BMW M5.

ABT sin versjon ser imidlertid ingen grunn til å kaste bort såpass mye tid på øvelsen – og er ferdig alt etter 3,4 sekunder.

Audi RS6: Dette er faktisk en helt fornuftig stasjonsvogn

Voldsom toppfart

Tro ikke at det bare er ut av startblokka dette går fælt, heller. For de ekstra kreftene bidrar med sitt hele veien til en ny toppfart, på over 320 km/t.

ABT har for øvrig to tuningnivå på V8-eren som står i RS7. Med software-oppgradering og nytt eksosanlegg byr den på 666 hk.

Men går du får full pakke, som kalles Power S, vippes altså kreftene opp i 700 hk og et dreiemoment på 880 nm.

Her er Mercedes sine familieracere

Skiller seg ikke ut

Du skal følge godt med i timen for å kjenne igjen den ekstreme A7-varianten. Audi selv har jo valgt et rimelig anonymt utseende på verstingen – selv om kjennere raskt vil se hva det dreier seg om.

ABT har imidlertid gjort den enda mer "usynlig". Bilen som er avbildet har alle detaljert i sort, hvilket gjør at de synes mindre.

Men du kan få en egen karbonspoiler bak – og et utvalg av ABT-spesialfelger i størrelsen 20" og 21".

Selv om bilen ser sint ut – vil vi likevel påstå at dette er en slags sleeper. Bilen kan fint fungere som familiebil – samtidig som den kjører fletta av en rekke modeller fra både Ferrari og Porsche ut av lyskrysset ...

00 Audi RS7 ABT 3

Aldri har BMW laget en raskere coupe