Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Av Sandra Kristiansen

Ylvis-brødrene Vegard og Bård Ylvisåker har høstet enorm internasjonal respons med låta «The Fox».

Over 43 millioner har sett musikkvideoen på Youtube.

Nå har brødrene landet en verdensomspennende kontrakt med plateselskapet Warner Music, skriver Hollywoodreporter.com.

– Fantastisk signering

Låta blir dermed jobbet med av Warner-kontorer i alle land.

– Det er en fantastisk signering. Det vil si at vi har mye å gjøre fremover. Den er ute overalt, og klatrer på alle iTunes-lister i alle land, sier Guttorm Raa, general manager i Warner Music Norge, overfor tv2.no.

Det har ikke lykkes tv2.no å komme i kontakt med Bård og Vegards manager Jørgen Thue for kommentar.

Se Ylvis fremføre «The Fox» hos Ellen DeGeneres lenger ned i artikkelen.

Les også: Slik reagerer Twitter på Ylvis-videoen

Festival

Det er deres amerikanske debut på festivalen iHeartRadio som skal være årsaken til at plateselskapet nå ønsker brødrene i stallen sin.

Ylvis fremførte megahiten «The Fox» på festivalen fredag, der de delte scene med verdensstjerner som Chris Brown og Katy Perry.

Iført revedrakt, som ifølge Vegard skal være leid av Norsk Filminstitutt, underholdt de tusenvis av festivalgjengere med revedans og sang.

– Vi fikk ikke lov til å kjøpe dem, så vi måtte leie draktene for 300 kroner hver, sier Vegard til The Hollywood Reporter.

Les også: Ylvis: – Helt sinnssykt. Vi kan jo ikke si noe annet

Signert av Warner

Under samme intervju forteller duoen at de nå har signert en verdensomfattende avtale med musikkselskapet Warner Music.

Ifølge en kilde skal selskapet ha hostet opp store pengesummer for å lande avtalen med brødrene.

Vegard og Bård Ylvisåker fløy fra Vegas til Los Angeles fredag ettermiddag amerikansk tid etter å ha gjestet «The Ellen DeGeneres Show».

9. oktober får vi se brødrene i talkshowet «Late Night with Jimmy Fallon».

Les også: – Ingen tvil om hvem som har rettighetene til låta