Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

«God gli er viktig for maks uttelling, og dette gjelder selvsagt også på hjemmebane», konstaterte Kondomeriet da Petter Northug gikk inn til VM-gull på 15-kilometeren onsdag - og ga sine kunder tilbud om halv pris på glidemiddel ut dagen.

Les også: Northug-oppvisning på «skrekkdistansen»

– Jeg er veldig glad i sport, og da vi satt og så Northug på kontoret så ble vi veldig engasjert. Det var så gøy at han og de norske generelt gjorde det bra, sier Maria K. Ebbestad, som er nettredaktør og presseansvarlig i Kondomeriet, til tv2.no.

Og det er ikke første gang de lar seg rive med i gullrusen.

– Vi gjorde noe lignende under VM i Holmenkollen, da ga vi bort fire gullvibratorer, forteller Ebbestad.

Les også: Svensk skilegende mener Northug hadde flaks

– Salget av glidemiddel har økt
Hun tror Northug vil synes at stuntet bare er morsomt.

– Northug lager mye show. Jeg tror han ville syntes det var helt alright, det er ikke noe som er skummelt å assosiere seg med. Det er noe av det vi selger mest av.

Men selv om det er et produkt som også er populært til vanlig, så har tilbudet om glid også på hjemmebane slått an.

– Vi har hatt fått kjemperespons, og har solgt masse i dag. Salget av glidemiddel har økt takket være Northug, sier Ebbestad.

Vil se ham gli forbi svenskene
Ebbestad legger ikke skjul på at hun synes det ville vært morsomt å se Emil Jönsson og Markus Hellner bli passert med en helt spesiell type glid.

– Det kunne blitt en morsom reklame om han gled forbi svenskene med glidemiddel.

– Er det en drøm med Northug i Kondomeriet-reklame?

– I alle fall for meg, men jeg er ikke markedssjef. Jeg har siden i fjor snakket om at jeg gjerne vil ha en Northug som fronter Kondomeriet. Han er en utradisjonell og superpopulær kar, og jeg tror han er blitt enda mer populær etter «Sirkus Northug» på TV 2, der ser man at han er en positiv og fin fyr, sier Ebbestad.