Bortsett fra proporsjonene som både er for høye og smale, så er likheten absolutt der. Men Bugatti er det ikke.
Bortsett fra proporsjonene som både er for høye og smale, så er likheten absolutt der. Men Bugatti er det ikke.

Bugatti Veyron: Ikke råd til verdens raskeste? Lag den selv!

Se hva noen kreative sjeler har kommet opp med.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Med sine over 1000 hestekrefter og en toppfart på over 400 km/t – og en prislapp deretter – så er selvfølgelig en vaskekte Bugatti Veyron en drømmebil for veldig, veldig mange.

En uoppnåelig drøm for de fleste – en utfordring for andre. Det gjelder bare å være kreativ og å se muligheter der andre ser begrensninger og problemer.

Du kan for eksempel spare 1000 kroner hver måned og kanskje få råd til en brukt om 70 år. Er det for lenge å vente, kan man jo ta utgangspunkt i det man faktisk har.

Bugatti Swift

Det er det noen indere har gjort.

Slik ser Suzuki-Bugattien ut forfra.

Bli med på kjøretur i en ekte Bugatti Veyron Super Sport:

Med pågangsmot, optimisme og en god dose fingerferdighet kan man komme langt. Til tross for proporsjoner som både er litt for høye og litt for smale, så er likheten til nettopp en Veyron slående.

Med all mulig respekt for originalen – det er ikke lett å se at dette er den indiske utgaven av småbilen Suzuki Swift?

Ganske lik – tross alt?

Mange av de viktige elementene er definitivt på plass. Både når det gjelder lykter, grill, vinger, luftinntak og svulmende skjermer.

Selv om kjøreopplevelsen, størrelsen og den eksklusive elegansen er en smule fraværende. Det er jo gjerne slik at man som oftest får det man betaler for. Hva byggekostnadene er vet vi ikke, men du får trolig ikke en dør til originalen for hva denne replikaen har kostet.

Bugatti Veyron. Vi synes at originalen er hakket vassere - tross alt ...

Les mer om Bugatti Galiber her:

Mangler 916 hestekrefter

På motorsiden derimot mangler den fortsatt litt. 1,3-literen yter ca. 85 hestekrefter på en god dag, så mankoen er på 916 hestekrefter – for å være nøyaktig.

Kanskje like greit. Hjulopphenget er fortsatt Swift og selv om den er en lettkjørt og morsom liten tass så hadde nok 1000 hk vært litt i overkant ...

Det er Indiske SF Cars som står bak Bugatti Swiften, og noe sier oss at de har oppnådd det de har forsøkte seg på. Nemlig masse oppmerksomhet.

Om de planlegger masseproduksjon av dette vet vi ikke. Det kan jo også tenkes at Bugatti vil ha med et ord i laget i så måte...

Bugatti Veyron: Denne superbil-byggeren startet med blanke ark