Lamborghini Urus: Super-SUVen blir forsinket

Hvis den i det hele tatt kommer ...

Slik ser det altså ut når Lamborghini bygger SUV. Sportsbilrøttene er høyt oppe i dagen. Og til å være i denne klassen er bilen påfallende lav og bred.
Slik ser det altså ut når Lamborghini bygger SUV. Sportsbilrøttene er høyt oppe i dagen. Og til å være i denne klassen er bilen påfallende lav og bred.

Tidligere i år viste Lamborghini den for første gang på bilutstillingen i Beijng, SUV-konseptet Urus.

Bilen vakte stor oppsikt og virket som et veldig logisk og riktig tilskudd til Lamborghinis modellspekter.

Har SUV fra før

– Våre undersøkelser viser at nesten alle eksisterende Lamborghini-eiere også har en SUV i garasjen. Derfor anser vi dette som den perfekte tilveksten til vår eksisterende superbil-business, sa Lamborghini-sjef Stephan Winkelmann til engelske autocar.co.uk den gangen.

Nå sier imidlertid samme mann at bilen garantert ikke kommer før i 2017, om den i det hele tatt kommer

– For å være helt ærlig trenger vi den ikke nå, ettersom vi har flere nye modeller som selger godt og som kommer til å fortsette å selge godt, sier Winkelmann.

Interiøret skal være det som er minst ferdig på bilen, derfor er det grunn til å vente mange endringer fra dette utgangspunktet.
Interiøret skal være det som er minst ferdig på bilen, derfor er det grunn til å vente mange endringer fra dette utgangspunktet.

LES OGSÅ: Hvordan er det å ha superbil som bruksbil?

Dele teknikk

Hvis den kommer, skal Urus dele mye teknikk med biler som neste generasjon Audi Q7 (og Porsche Cayenne.

Men det blir helt sikkert også mange unike løsninger – det må til hvis Lamborghini skal kunne forsvare et langt høyere prislapp enn for de mer folkelige søsknene.

Les vår test av Lamborghini Murciélago, her:

Også utenfor veien

Urus-konseptet er nesten nøyaktig fem meter langt, den er to meter bred og 1,66 meter lav. Det gjør den både lenger, bredere og lavere enn en bil som BMW X6.

Når du kjører fort, er målet naturligvis å få den så lavt ned mot asfalten som mulig. Men det skal også være mulig å bruke Urus utenfor veien. Bakkeklaringen skal kunne justeres opp til maks 16 centimeter.

Se hvilken superbil som gjør comeback:

Rene og skarpe linjer i hekken, med en voldsom bakskjerm som er med på å underbygge det sporty preget.
Rene og skarpe linjer i hekken, med en voldsom bakskjerm som er med på å underbygge det sporty preget.

LES OGSÅ: Han skulle bare prøvekjøre Lamborghinien ...