Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Hvis du tippet Toyota Prius er det bare å gi deg selv en liten klapp på skulderen. For denne bilen har virkelig blitt stylet nesten til det ugjenkjennelige.

Joda, vi ser at det er en Prius – men utstrålingen er blitt totalt forandret. I stedet for en snill, miljøvennlig, familievennlig kosebamse – er den nå skummel, sort, sint og sportslig. Herlig!

LES OGSÅ: Salget av disse bilene tar helt av

Toyota Prius blir sportslig rett bakfra

Imagebygger

Det er japanske Wald International som står bak stylingpakken.

Og vi er overbevist om at dersom Toyota kunne tilby denne stylingpakken på sine Priuser – ja, så ville imaget til verdens mest populære hybridbil fått en helt ny dimensjon. Kanskje flere unge kjøpere også ville stilt seg i kø.

LES OGSÅ: Toyota Prius + Seven: Familiebilen som flytter grenser

Grønn bil

Sports Line-pakken inkluderer senking, svart matt foliering, ny front og bakfanger, sideskjørt og tøffe detaljer i grønt. Det siste er vel kanskje ikke tilfeldig – Prius er jo tross alt en "grønn" bil ...

Bakerst kan du dessuten velge mellom ulike barske enderør. Du kan også krysse av for om du vil ha med eller uten LED-lys i diffusoren.

Felgene er også sotet, vinduene er mørke og B-stolpene er kledd i en karbonlignende folie.

Toyota Prius blir sportslig skrått forfra

LES OGSÅ: Toyota Prius: Er dette din neste familiebil?

Egentlig litt "doven"

Så langt, alt vel. Så kommer vi til motoren. Som du kanskje vet er Prius i utgangspunktet drevet av en bensinmotor og en elmotor som til sammen gir 136 hk.

Å kalle en Prius for en fullblods racerbil vil derfor være en ørliten overdrivelse. Nei forresten - en stor en!

Toyota Prius blir sportslig skrått bakfra

LES OGSÅ: Fire sjusetere fra 85.000 kroner

"Sports Line"-navnet forplikter?

Under panseret har Wald valgt å gjøre ... absolutt ingenting! Det vil si at den sorte bad ass-hybriden er akkurat like doven som alle de andre.

0–100 km/t tar dermed 10,5 sekunder. Og uansett hvordan du snur og vender på det, så blir det en nedtur, når utseendet har blitt såpass tøft.

Trøsten er naturligvis at du også får det hyggelig forbruket som en vanlig Prius byr på. Det vil si at du slipper unna med 0,39 l/mil – hvis du bruker de 15" felgene som følger bilen originalt da ... Og kjører ekstremt forsiktig.

Toyota Prius blir sportslig rett forfra

LES OGSÅ: Test: Lexus CT200h: Skal du ha miljøbil bør du velge denne!