BMW M6   helt uoppnåelig for deg og med i 2006. For meg er den det fremdeles   men kanskje ikke for deg?
BMW M6 helt uoppnåelig for deg og med i 2006. For meg er den det fremdeles men kanskje ikke for deg?

BMW M6: Denne har tapt seg 1,3 millioner kroner

Råskinn til under halv pris.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Har du lyst på en sportscoupé det ikke er så mange av i Norge, så kan dette være en interessant bil. Andre generasjon BMW 6-serie er i seg selv ikke så veldig sjelden. Det går en hel del 630er og faktisk også en god porsjon 645er rundt om i vårt langstrakte land.

Men det når vi snakker 650 og ikke minst M6 – da tynnes det betydelig ut i rekkene. Og det er nettopp en M6 vi har funnet på bruktbilrunden vår denne gangen.

2006-modellen kostet ny 1.759.000 kroner uten nødvendig ekstrautstyr og fort over 2 millioner kroner med. Nå blir den din for 789.578 kroner pluss registrering. En prisnedgang på ca. 1,3 millioner kroner fordelt på seks år.

LES OGSÅ: Test: BMW M6 cabriolet: Den mangler bare én innstilling ...

Omdiskutert

Med en gang en BMW får M-betegnelse er det mange som får vann i munnen. Og M6 er i så måte intet unntak.

Men det kontroversielle designet, signert mye omtalte Chris Bangle, falt ikke i smak hos alle. Det var spesielt den klumpete hekken som skapte diskusjoner.

Kjøreegenskapene til den velvoksne coupeen var imidlertid de fleste enige om at levde opp til forventningene.

LES OGSÅ: Test: Fisker Karma: Gutta elsker denne bilen

Dette er hjertet i en BMW M6 - V10 på 5 liter uten turbo. Den yter på sitt meste 507 hk.
Dette er hjertet i en BMW M6 - V10 på 5 liter uten turbo. Den yter på sitt meste 507 hk.

Poooooower

I 2006 var det for øvrig ikke pustehjelp fra noen turbo, slik de fleste M-bilene har nå. Her er det 5-liters V10 sugemotor som gjelder.

Ved normal kjøring yter den 400 hk – som jo ikke er noe å kimse av. Men ved å trykke på "Power"-knappen på midtkonsollen, den som Top Gears Jeremy Clarkson elsker, så kryper bilen sammen, spenner musklene og sørger for at du har eventyrlige 507 gamper å rutte med.

Det er myyyye – nok til at denne denne raketten fikser 0–100 km/t på brennkjappe 4,6 sekunder om forholdene er tilrettelagt for det.

LES OGSÅ: BMW 6-serie: Nå kan du gjøre vinterkupp på drømmebilen

Ugunstig tidspunkt

Den aktuelle bilen er dessuten kjøpt ny i Norge – og har hatt alle servicer og oppfølging via merkeforhandlere her hjemme.

Blant listen over morsomt utstyr finner du head up-display, TV (analogt) og nøkkel fri adgang.

Det er kanskje ikke det mest ideelle tidspunktet å selge en slik bil på – de fleste vil nok parkere denne i garasjen når kuldegradene kommer.

Det er gode nyheter for deg som er på jakt etter nettopp en slik bil – og det er jo NOEN gode høstdager igjen før vinteren fester grepet ...

LES OGSÅ: Kjendiseid sjeldenhet til salgs for småpenger

M6en kjennes igjen på blant annet merket bak hjulbuen på framhjulet - samt et firerørs eksosanlegg.
M6en kjennes igjen på blant annet merket bak hjulbuen på framhjulet - samt et firerørs eksosanlegg.

Tåler juling

M-bilene til BMW er så visst ikke noe pingle-greier heller. De tåler å bli pisket og kjørt slik de er bygget for – selv om de fleste eierne nok holder seg unna banekjøring.

Men hadde undertegnede blitt eier av en slik maskin, ville det i alle fall blitt en tur til Autobahn for å "strekke litt på bena".

Vi er programforpliktet til å minne om at det likevel er biler det koster mye å eie. Servicer og reparasjoner bør skje hos merkeforhandlere – og delene er ikke akkurat gratis til en M6.

Sånn, da er du både advart og kanskje litt fristet på en gang?

Klikk her for å se hele annonsen

LES OGSÅ: Nå vil han ha 9 millioner for denne likbilen!