Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I spalten ”Bilen Min” har Broom. no-leserne mulighet til å fortelle litt om sin egen eller sine egne biler, og litt om sin bilinteresse.

Denne gangen er det Christian Osen fra Klepp i Rogaland sin tur. Og 18-åringen har valgt bil med hjertet – uten å bry seg om advarsler om høye driftskostnader eller miljøhensyn. Her er det lidenskap som vinner over fornuft – og uansett hvor feil det kanskje måtte være i noen øyne, så må vi si at vi liker det!

Christian har nemlig gått til anskaffelse av en skikkelig direktørbil – med V8-motor og 272 hk. Slikt bør gi status i vennegjengen!

LES OGSÅ: Denne skiller seg ut blant rånerne i Telemark

Del med dine Facebook-venner

Holder seg godt

E65 er internkoden på BMWs kanskje mest kontroversielle bildesign noensinne – signert amerikanske Chris Bangle. BMWs 7-serie anno 2002 er en ruvende bil – som på ingen måte forsøker å gjemme seg bort i mengden.

Fronten er massiv og lyktene store – mens hekken, som har fått mye kritikk, er dominert av et heller klumpete bagasjelokk.

Det tok lang tid for publikum og kjøpere å bli vant med utseendet – og for noen er det aldri blitt akseptert. Men som med så mye god design, har den faktisk holdt seg godt.

Sine ti år til tross, 7-serien anno 2002 er slett ikke utdatert – verken utseendemessig eller teknisk.

971 (Kopier)

LES OGSÅ: BMW 7-serie: Et fantastisk kjøp til 200.000 kroner?

– Kan bli dyrt

Men, vi har advart mot å kjøpe den likevel. Benny sier følgende:

– Du får utrolig mye for pengene, både i form av størrelse, komfort, motor og utstyr. Men smart i "økonomisk" forstand er den neppe. På 7-serien må du også påregne mye påkost, og det meste av dette blir dyrt. Av og til veldig dyrt. du bør helt klart ha en "buffer" i bakhånd til å tåle noen utgifter hvis du velger denne bilen.

Vi krysser fingrene for at Christian har nettopp det – og at den gromme direktørbilen hans sørger for få eller ingen utrivelige overraskelser.

Christian har et uvanlig godt utstyrt eksemplar av 7-serien - knappene i midtarmlenet avslører at det er snakk om både varme, kjøling og massasje i de dyre komfortsetene.

Eieren: Christian Osen

Alder: 18

Bosted: Klepp

Litt om meg selv: En ung herremann på 18 år som er over gjennomsnittet interessert i bil. Min første bil var en BMW 528ia E39, så ble det en liten oppgradering til 735 E65 – da denne dukket ut for en rimelig penge. Ellers begynner jeg som læring hos Aker Solutions til høsten så med andre ord er bil bare en hobby.

973 (Kopier)

LES OGSÅ: BMW 7-serie: Denne BMW-en er skuddsikker

Bilen: BMW 735iA 2002

Hvor lenge har du eid den? 2 måneder

Hva har du gjort med den? Byttet vindusheisen på førersiden som laget ulyd, fikset venstre frontlys, interiør rens og skinnbehandling samt polering utvendig.

Liker best med bilen: Kjørekomforten og den følelsen man får når V8-en drar av gårde. Og utseende ikke minst. Fikk med 34 siders lang servicehistorikk på Word fra Bavaria. Og når alt var summert sammen var det godt over 500.000 kroner bare i service og vedlikehold! Ikke rart dette ikke var en bil for hvermannsen da den var ny.

Liker minst med bilen: Av alt utstyret, mangler bare AUX-port (foreløpig).

Beste opplevelse med bilen: Første kjøreturen hjem fra Kristiansand hvor bilen ble kjøpt. Jeg kjørte ned med den ”gamle” E39-en og hjem med en E65 735. Føltes helt uvirkelig og det var nesten slik at jeg bare ventet på at den skulle stoppe i veikanten. En 7-serie av dette kaliber til under 200.000 kroner!

Framtidsplaner for bilen: Installere AUX-port, nye felger (?) og muligens bytte ut glødepærer til fordel for LED.

Drømmebil: BMW 650 eller BMW 1M

757 (Kopier)

Har du en bil du vil dele med oss? Billig, dyr, stygg, pen, gammel, ny, liten eller stor, se info her.

Del med Facebook-vennene dine!

Les også: Supra med Ferrari-pynt – er dette advokat-mat?