Hummer ble offer for finanskrisen - men det er fortsatt mulig å skaffe seg et eksemplar på bruktmarkedet.
Hummer ble offer for finanskrisen - men det er fortsatt mulig å skaffe seg et eksemplar på bruktmarkedet.

Hummer H2: Nå har denne tøffingen blitt billig!

Klarer du å gjette hva den koster nå?

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Benny Christensen er Brooms bilekspert. I "Spør Benny"-seksjonen på broom.no svarer han på alt som har med bil å gjøre.

Her er et av spørsmålene fra siste nettmøte:

Hei Benny. Jeg har fått behov for en litt stor varebil med firehjulstrekk. Etter å ha sett på alle de vanlige (les: Pajero, Patrol og Landcruiser). Så oppdaget jeg plutselig at Hummer H2 koster ifra 200 000 og da begynte "kverna" å gå. Hadde vært gøy å høre hva du mener om denne. Er det noe å satse på? Mvh. Espen.

Del med Facebook-vennene dine

Benny svarer:

Hallo Espen.

Ja – det er riktig at Hummer – som bare for noen år siden var uoppnåelig for de fleste – nå kan fås til svært humane priser. Jeg vet at biler har blitt solgt for under 200 000 kroner nå – 2003-modeller som har gått rundt 100 000 km.

Mange synes den er vulgær og du står nok litt i fare for å erte på deg en og annen miljøverner som vil beskylde deg for å være ansvarlig for at polisen smelter og at isbjørnen ikke får noe sted å bo. Dessuten vil du nok bli godt kjent med dama bak disken på den lokale bensinstasjonen – og det kan jo bli hyggelig ...

Jeg var så heldig å få kjøre mye Hummer i min tidligere jobb – og må innrømme at jeg har sansen for disse beistene med design omtrent som et pengeskap både utenpå og inni. Den er knalltøff.

Den gjør også noe med andre trafikanter. Den er så stor og så mektig at folk nesten kjører i grøfta for å slippe deg fram.

Det er ikke bare utenpå at Hummer H2 er tøff!

Les mer om Hummer H2 i vår bruktbilguide:

6-liters bensin V8 på ca. 320 hk, automatgir, skinn, raust med utstyr og den fantastisk gode plassen med den brede midtkonsollen gjør deg litt til en småkonge på veien rett og slett. Med denne er du ustoppelig, selv om det egentlig er Subaru sin slogan.

Motoren er mer eller mindre skuddsikker. En og annen automatkasse har hatt behov for overhaling uten at jeg vil si at det er noen stor svakhet. Forstillingen – det vil si alt av kuler, ledd, hjelpesnekke, pitmannarm bør sjekkes litt nøye slakke her er ganske vanlig. Du må også sjekke bremsene, hjullager foran og mellomakselkryss. Nivåreguleringen bak bør også sjekkes litt nøye.

Bilene er kurante å skru på og deler er heller ikke noe problem selv om Hummer som merke dessverre ikke finnes mer.

Enn annen ting som er morsomt med Hummer er alt utstyret som er tilgjengelig. Alt fra originale ekstralys, vinsj, store hjul, stigtrinn, lyktebeskyttere +++. Så det er ikke noe problem å sette sitt personlige touch på en H2.

God servicehistorikk og en fersk EU-kontroll er som alltid viktig. Finner du en fin bil til riktig pris så er ikke jeg redd for å anbefale kjøp.

Lykke til.

Les også vår bruktbiltest av Hummer H1:

Del med Facebook-vennene dine

Stasjonsvogna for deg som har lyst på racerbil:

Stort arkiv

Alle spørsmål Benny svarer på, legger seg automatisk inn under de ulike bilmerkene her på broom.no.

Du kan også lese alle svarene på Spør Benny-seksjonen

Velkommen – og lykke til!

LES OGSÅ: Disse familiene er mest fornøyde med bilen sin

Har du innspill eller erfaringer – skriv inn i kommentarfeltet under: