Vi bombarderes stadig av oppslag både på nett og i aviser om hvordan vi bør se ut. Tips til hvordan man får flat mage, hvordan man blir kvitt det overflødige fettet og hvordan man får mer markerte muskler tar aldri slutt.

Presset om å skaffe seg «drømmekroppen» er ekstra stort når sommeren nærmer seg. Men er det egentlig så lett som magasinene skal ha det til?

Trodde ikke det var mulig

Sjefredaktør i mannebladet FHM Martin Thronsen (40) kastet seg på fitnessbølgen, og gikk kraftig til verks for å kvitte seg med ølvommen.

– Vi fikk et tilbud fra Fitnessbloggen, om at de kunne gi oss sixpack på 12 uker. Det var det egentlig ingen av oss som hadde så tro på, og ingen av oss andre brydde oss så mye om det bortsett fra sjefredaktøren. Han tenkte at «det klarer ingen andre i redaksjonen, så det kan jeg prøve meg på». Så den oppgaven delegerte han til seg selv, og det klarte han jammen meg, forteller redaksjonssjef Thomas Strzelecki, på vegne av Thronsen, til « God morgen Norge».

Se klipp i videovinduet over.

Les også: Ståle «måtte ha» six-pack

– Ikke vanskelig

Ifølge Strzelecki skulle det vise seg å være lettere enn noen hadde trodd.

– Hele poenget er at det ikke var så vanskelig som han trodde. Det krevde mye, men ikke all verden. Poenget er å vise at leseren også kan gjøre det, for jeg tror mange tenker at «jeg gidder ikke, for da må jeg spise salat og det er så kjedelig». Det viste seg å være lettere enn han trodde, sier Thomas.

I korte trekk bestod kostholdet til Martin av store mengder magre proteinkilder, mye grønnsaker, og det han trengte av essensielle fettsyrer (omega-3).

Les også: Disse øvelsene får deg raskt i superform

Diett og styrketrening

I en nettprat hos Aftenposten forteller Martin at det ligger mye styrketrening bak forvandlingen, samt at han begynte å gå til jobb.

«Jeg trente 3 ganger ca 1 time i uka, i tillegg hadde jeg en halvannen times fotballøkt der jeg ikke gjorde stort annet enn å fiske foran mål før kiloene begynte å renne av meg. Dessuten begynte jeg å gå til og fra jobb, ca 20 min hver vei».

Mer konkret informasjon om treningsopplegget og kostholdet som Martin måtte følge, kan man finne på Fitnessbloggen.no.