BeyonceIvyBlue (Foto: Ed Burke, © CL**NY**)
BeyonceIvyBlue (Foto: Ed Burke, © CL**NY**)

Blue Ivy registert som beskyttet varemerke

Beyoncé og Jay-Z tar ingen sjanser.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Tre uker etter at lille Blue Ivy ble født, sendte Beyoncé og Jay-Z inn en søknad om å beskytte varemerket «Blue Ivy Carter. De reserverte navnet for fremtidig bruk i diverse barneprodukter som klær, vogner og stellevesker, ifølge «The Washington Post».

Utnyttes

Men registreringen ble nok ikke foretatt for å tjene penger på datterens navn. Høyst sansynlig var det for å beskytte henne mot at andre gjør det.

Til tross for at den lille jenta akkurat hadde sett dagens lys da de sendte inn søknaden, har patentkontoret har registert hele fem søknader på navnet - fire av dem insendt etter at Blue Ivy ble født.

– I en superstjernes verden, er det å registrere ditt barns navn som varemerke bare smart business. Det er nok av folk som vil bruke navnet på en hvilken som helst smakløs smekke, skriver The Washington Post.

Les også: Beyoncé og Jay-Z får foreldre-skryt

Moteskaper prøvde

Den første søknaden kom fire dager etter at Blue Ivy ble født og ble sendt inn av Moteskaperen Joseph Mbeh. Hans intersjon var å produsere barneklær.

I en uttalelse sa han i ettertid at han planla å pitche ideen for Beyoncé og Jay Z. Hans intensjon var aldri, aldri å ulovlig karre til seg penger.

Les også: Her er de første bildene av Beyoncé etter fødselen

Flaks

En liten butikk i Wisconsin hadde derimot flaks. Klesbutikken «Blue Ivy» søkte allerede i januar 2011 og har rett til å bruke navnet så mye de vil. De andre med mindre ærlige hensikter, kan anse slaget som tapt.

Les også: Beyonce spontanaborterte