Det er først og fremst mer markerte trekk i fronten som skiller den faceliftede Passat CC fra forgjengeren i utseende. Den nye bilen lanseres i Norge i mars måned.
Det er først og fremst mer markerte trekk i fronten som skiller den faceliftede Passat CC fra forgjengeren i utseende. Den nye bilen lanseres i Norge i mars måned.

VW CC: Firedørs-favoritten faceliftes

I mars lanseres den nye bilen. Sjekk hva den skal koste:

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

På kort tid har firedørs coupeer gått fra å være noe virkelig sært til å bli drømmebiler for svært mange, etter at Mercedes våget seg frempå med sin første CLS.

Med påkostet, lekkert design og ikke utpreget fokus på praktiske ting har det ligget i korten at dette er eksklusive greier, men Volkswagen har gått i bresjen for å bringe firedørscoupeen ned på et noe mer folkelig nivå med sin Passat CC. Nå gjør de det igjen - med en betydelig faceliftet versjon med litt nye godsaker, som debuterte på Los Angeles-utstillingen i november.

Les også: Mercedes er i gang med andre generasjon CLS

Midtlivs-facelift

Passat CC ble introdusert i 2008, og dette er altså å betrakte som en kanskje litt sen midtlivs-facelift. Det skjer som vi tidligere har meldt mye på Passat-fronten for tiden, og en helt ny CC ligger sikkert ikke veldig langt inn i fremtiden.

Firedørscoupeene har i løpet av få år slått an og blitt drømmebilene for svært mange. Passat CC gjør drømmen om en firedørscoupé tilgjengelig også for de som ser etter biler til under en halv million.
Firedørscoupeene har i løpet av få år slått an og blitt drømmebilene for svært mange. Passat CC gjør drømmen om en firedørscoupé tilgjengelig også for de som ser etter biler til under en halv million.

Likevel er det ingen grunn til å vente for den som ønsker seg en lekker firedørscoupé. Den faceliftede utgaven, som lanseres i Norge i mars, har nemlig fått en betydelig oppgradering av fronten, med skarpere trekk. Alle detaljer i fronten er nye, inklusive lykter, grill og panser - og lyktene er samtidig også oppgradert til bi-xenon som standard.

Også baklysene fornyes, her blir det LED-teknologi for alle penga.

Skarpere design, mer utstyr

Inne i bilen vil man også legge merke til at det fra før av gode førermiljøet er blitt enda bedre. Instrumentpanelet er blitt oppgradert, og nye nakkestøtter forbedrer stolenes ergonomi. I tillegg skal det også være nye og friske fargevalg å fordype seg i for den som skal spesifisere sin nye bil.

Det fra før av ryddige og stilrene førermiljøet i Passat CC er også forbedret ytterligere i facelift-versjonen.
Det fra før av ryddige og stilrene førermiljøet i Passat CC er også forbedret ytterligere i facelift-versjonen.

Men det stopper ikke der. Utstyrsnivået er også hevet, og i den faceliftede versjonen vil man kunne finne ting som sideassistent, dynamisk lysassistent, elektrisk innfellbart hengerfeste og klimaseter med massasjefunksjon, opplyser Møllergruppen i en pressemelding.

Les også: Snart får også friluftsfolket "sin egen" Passat

Starter under 400.000

Passat CC leveres med tre motoralternativer, en 1,8 liter TSI bensin med 160 hester og en 2-liters TDI-diesel med Blue Motion-teknologi og effekt på enten 140 eller 170 hester. Samtlige kan leveres med DSG dobbeltclutch-kasse, og dieselmotorene også i kombinasjon med 4Motion firehjulstrekk.

Også bakfra vil den nye bilen være mulig å kjenne igjen takket være moderne LED-baklys.
Også bakfra vil den nye bilen være mulig å kjenne igjen takket være moderne LED-baklys.

Del med Facebook-vennene dine!

Møllergruppen konstaterer at Passat CC skal dekke gapet mellom Passat og Phaeton. Det kan trygt konstateres å være et stort gap, men så finnes det også CC-versjoner for enhver smak og enhver lommebok. Prisen starter så lavt som på 382.200 kroner for billigste 140 hesters diesel med manuell kasse, og for en standardversjon med 170 hester diesel, DSG-kasse og firehjulstrekk må man ut med 473.300 kroner.

Les også: Todørs Passat-coupé på gang i 2014?