Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Du har nok sett disse bilene bli kjørt hardt på bane, enten av Tommy Rustad eller gutta i Top Gear.

Dessverre gjør norske avgifter disse svinedyre i innkjøp og de forblir en drøm for de fleste av oss. Men som bruktbiler har de endelig krøpet under millionen.

Del med Facebook-vennene dine

2009 Lexus IS-F - kr. 947.489,-

Lexus-IS-F-annonse

Klikk her for å se hele annonsen på bilen

Illsint japaner: BMWs 3-serie er inspirasjonskilden til IS-modellen og med IS-F gikk Lexus rett i strupen på BMW M3. Motoren, en 5,0-liters V8, ble hentet fra luksustralla LS600H. Hybridsystemet ble skrotet og “bolet” til 423 hk, med et massivt dreiemoment på 505 nm.

Med alle tenkelige elektroniske hjelpeprogrammer og en 8-trinns automat kan du klare 0-100-sprinten på 4,8 sekunder. Og det butter ikke før elektronikken sier stopp på 270 km/t. Foruten motoren har også karosseriet fått en solid dose steroider. Legg spesielt merke til de brede framskjermene og bakendens uvanlige plassering av de 4 enderørene.

Ny kostet den nesten 1,5 millioner kroner, og som bruktbil er prisen nå “hyggelige” 930.000 kr pluss omregistrering. Selges av Lexus Oslo som mener dette er noe "For den virkelig travle forretningsmann" og som oppsummerer utstyrsnivået slik: Alt!

Broom-Larssen har testet IS-F - les her hvordan det gikk

2007 Audi RS4 - kr. 981.747,-

Audi-RS4-annonse

Klikk her for å se hele annonsen på bilen

Vinterbilen: Synes du det er skummelt med mye krefter på bakhjula i vinterhalvåret, er RS4 bilen for deg. Med det velkjente Quattro-systemet vil du ankomme målet trygt og antagelig med et stort glis rundt munnen.

For med 4,2-liters V8, 420 hk og 430 nm, skal du ha god selvdisiplin for ikke å la snøspruten stå til alle kanter. Toppfarten er på tysk vis begrenset til 250km/t. Den oppgitte tiden til hundre er også her 4,8 sekunder.

Del med Facebook-vennene dine

Hva kostet denne ny, spør du kanskje? Ja det lurer undertegnede også på, det nærmeste jeg kom var 1.308.000 kr i 2006. Den var neppe billigere året etter! Dessuten har den blitt kostet på noen kroner i ettertid, noe bruktbilprisen på ca 980.000 kr vitner om. Forbedringene innebefatter et justerbart understell, sportseksos og proff stereo, for å nevne noe.

LES OGSÅ: Ny og heftig Audi på vei

2008 BMW M3 - kr. 999.000,-

BMW-M3-annonse

Klikk her for å se hele annonsen:

Forkledd sportsbil: Mulig vi irriterer på oss noen merkefantaster nå, men når det gjelder sportslighet er det få - om ingen - som kan måle seg med BMW. På krevende og svingete veier gir den selv sportsbiler kamp til døra. Er du en av dem som kjører mye på bane, er det nok denne som vil glede deg mest.

Selv om dette er den største motoren BMW noensinne har puttet i en 3-serie, er den “minstemann” i dette selskapet. Den korte tradisjonen med rekkesekser ble brutt da 4,0-literen i V8-formasjon overtok. Effekten? Ja nå tenker jeg du blir overrasket? Fasiten er 420 hk og 400 nm i dreiemoment. Resten av tallene er toppfart på 250 km/t og 0-100 på 4,8 sekunder.

Det sier seg selv at M3 heller ikke er noen billig bil, per 1. september 2008 lå prisen på 1.386.000 kr - før ekstrautstyr. Denne skal, ifølge forhandler, være fullutstyrt og kryper så vidt under millionen med sine 999.000 kroner.

Nå vil vi høre din mening - under kan du stemme på din favoritt av disse tre:

LES OGSÅ: BMW M3 - det ble ikke tøffere enn dette