Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Å vinne diskusjoner er aldri feil. Og lite er morsommere enn å ha så solide argumenter at man kan lene seg tilbake en stund og la de andre krangle, før man setter inn støtet og formelig renser luften for all motstand.

Vi ser for oss at mange gjennom historien kan ha diskutert hvem som har verdens største - og råeste - limousine. For mens fabrikkbygde limoer frem til 80-tallet i det minste hadde et visst magemål når det gjaldt størrelse og utsmykning, har stretch-byggerne kastet alle hemninger, og i stadig større grad forsøkt å overgå hverandre.

Se den utrolige presentasjonsvideoen nederst i saken!

Det virker uvant å høre om "crew" i en limo, men på "The Midnight Rider" tar to sjåfører, én vertinne og to bartendere vare på deg under ferden. Foto: Skjermdump fra Youtube

Eierne av "The Midnight Rider", som farkosten heter, vinner ifølge Guinness Book of World Records diskusjonen om hvem som er størst og tyngst.

Og det på en måte som får eventuelle konkurrenter til å blekne. For her er det ikke bare nyanser om å gjøre - her flytter man komma, for å si det slik.

Del med Facebook-vennene dine

23 tonn, bar og tre salonger

22.933 kilo veier den utradisjonelle limoen, som altså består av en spesialbygget semi-tralle bak en Peterbilt conventional trekkvogn. Herligheten er 70 fot lang, og skal være den eneste semitrailer-baserte limoen i verden, ifølge eierne.

Les også: Denne limo-turen gikk ikke helt som planlagt

Utvendig er den på limo-vis lakkert blanksort, med rikelige forekomster av krom. Meningene vil være svært delte om hvorvidt den blir spesielt elegant til tross for anstrengelsene, men de skal ha for forsøket. Det skal for øvrig ha tatt syv år å bygge den, så det mangler ikke på planlegging her.

Bar-seksjonen i en vanlig stretch-limo kan være imponerende nok. I denne farkosten er baren i full restaurant-størrelse, og betjent av to bartendere. Foto: Skjermdump fra Youtube

Det mangler strengt tatt ikke på noe, når vi tenker oss om. Limoen har plass til 40 passasjerer, og de tas vare på av et crew på fem personer - to sjåfører, en vertinne og to bartendere. For som videoen og bildene viser er det en temmelig fullskala-bar på langs midt i "bilen" - mellom salongene foran og bak, og under "observation deck´et" under forhøyningen i taket.

Det finnes også luftfjæring, air condition, satellitt-TV og 1.800 watt surround-stereo, foruten baderom med sanitærdetaljer i håndknakket messing, om behovene skulle melde seg.

Les også: Sær, stor limo? Stutz var heller ikke helt borte...

1800-talls tog-nostalgi

Mange vil mene interiøret ser ut som det er hentet fra 10-15 gamle conversion vans fra 80-tallet, eller lure på om inspirasjonen kommer fra danskebåten. Men temaet skal visstnok være hentet fra det sene 1800-tallets luksus-togvogner som krysset USA - og den spesielle limoen er både godkjent og klar for persontransport fra kyst til kyst, om det skulle være så.

Front lounge´n gir rom for hyggelige passiarer, hvis man da ikke går opp trappen til observasjonsdekket over baren. I aktersalongen er det også mulighet til å danse. Foto: Skjermdump fra Youtube

Den Guinness-sertifiserte ekstrem-limoen er stasjonert i nærheten av San Diego, California, og blant turforslagene på firmaets hjemmeside er en runde blant de lokale vingårdene i distriktet. Uansett er vi sikre på at skyssen vil gjøre inntrykk.

Hva moroa koster har vi ingen formening om, men noe - ganske mye, egentlig - sier oss at det ikke er utpreget billig...

I videovinduet under ser du hvordan "The Midnight Rider" ser ut både inn- og utvendig. Frister det med en tur? Si din mening i kommentarfeltet under!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RBzNgdZcbkQ#!

Les også: Clooney liker også lange biler - og dropper Lillestrøm