nordtomme
nordtomme

Rachel Nordtømme grovt hetset for Prix-reklame

– Lær deg å si nei, og grav dypt etter stoltheten din.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Flere profilerte personer har fått mye oppmerksomhet for sin medvirkning i reklamefilmene til Coop Norge.

Anna Anka, Ole Klemetsen og Helge Hammelow-Berg har alle fått folket til å smile av kommentarene de har etterlatt seg i kassen i de populære Prix-reklamene, og tidligere «Skal vi danse»-deltaker Rachel Nordtømme (22) er reklamefilmens nyeste tilskudd.

Blandede tilbakemeldinger

Ikke alle er like begeistret for reklamefilmen til Nordtømme.

– Jeg har fått mange tilbakemeldinger. Både masse positivt og masse negativt, sier Rachel til «God kveld Norge».

– Hva slags negative kommentarer?

– Nei, det er generelt negative kommentarer bare. Da tenker jeg bare at de ikke klarer å se humoren i det. Greit for meg, og trist for dem, sier hun.

Se reklamefilmen i videovinduet øverst i saken.

Les også: Rachel Nordtømme: – Gutter sender meg nakenbilder

Mobbes på bloggen

På Rachels egen blogg uttrykker folk sterk misnøye til hennes rolle i reklamen, og hetser henne på det groveste i kommentarfeltet.

«Lær deg å si nei, og grav dypt etter stoltheten din, fordi dette her er bare flaut», skriver en av leserne hennes, mens en annen går enda lengre i sin kritikk av Nordtømme:

«For dere fjortisser som synes hun er pen og bruker henne som forbilde vil møte veggen en vakker dag. Rachel melder seg på alt i hytt og gevær for å fortsatt beholde litt av denne kjendistilværelsen. Snart må hun nok legge denne friidretten på hyllen, kan ikke kalles toppidrettsutøver år man ikke har prestert på 3 år. Håper du får deg en utdannelse snart, TV 2 vil ikke gi deg dagpenger i evig tid».

Les også: Rachel Nordtømme: – De skriver at jeg er feit og stygg

Rachel tar hetsen med knusende ro, og angrer ikke på at hun stilte opp.

– Jeg håper egentlig bare folk synes min er like morsom som Anna Anka sin, for den er veldig festlig synes jeg. Jeg synes ikke at hun er sånn som hun fremstilles i den reklamen. Og jeg synes hun er en god skuespiller som får til en så bra reklame, sier hun til «God kveld Norge».

– Naturlig valg

Merkevaresjef i Coop Norge, Jorun Thue mener valget av nettopp Nordtømme var enkelt.

– Rachel passet inn i den rollen som vi bruker i våre reklamefilmer. Det er for å vise at våre tilbud gjelder for alle, uansett hvor stor eller liten stjerne du er. Det er det konseptet vi har lagt oss på. Dessuten er hun en søt, pen og hyggelig jente, fortalte Thue til «God kveld Norge» tidligere denne uken.

Les også: «Skal vi danse»-deltaker har 20 millioner på bok

Ifølge Thue, er Nordtømmes «Skal vi danse»-deltakelse en naturlig årsak til at hun fikk jobben.

– Hvilken målgruppe håper dere å treffe med Rachel Nordtømme?

– De som ser på «Skal vi danse», og det er jo de fleste av oss. Markedet for dagligvarer er ikke så segmentert, det skal nå alle. Det er nettopp det reklamefilmene går ut på - det trenger ikke å være noe spesielt med deg for å få våre tilbud, uttalte hun.