Marchi Elemment Palazzo, eksterm bobil.
Marchi Elemment Palazzo, eksterm bobil.

Marchi Elemment Palazzo:Ekstrem bobil med maksimal luksus

510 hesterkrefter med rullende luksus. Men er det pent?

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Hører du også med blant dem som synes at bobil-design kan være litt kjedelig og likt, uavhengig av hvilken produsent som har lagd den?

Det er jo for så vidt forstålig at det er slik. Det er enklere å innrede en kvadratisk kasse enn et skrog bestående av linjer og buer i alle himmelretninger.

Veldig annerledes

marchi_elemment_palazzo_på-

Slik sett så er også Marchi Elemment Palazzo ganske lik andre bobiler, men når man kommer framover til fronten er den annerledes enn det meste andre. Veldig annerledes.

Eller hva sier du om en bobil med trillrund frontrute og med en grill så aggressiv at det ser ut som om spiser VW Polo og Toyota Yaris til frokost.

Med denne kan du kjøre verden rundt:

Ypperste klasse

marchi_elemment_palazzo_inn

Det er forresten ikke bare fronten som er spesiell. Når så du sist en bobil med 20 kvadratmeter overbygget takterrasse?

Det innvendige boarealet er på anstendige 30 kvadratmeter og proppet med svært eksklusive og kostbare materialer i lys, minimalistisk design av det som forstå-seg-påerne kaller for ypperste klasse.

Bilen er noe over 12 meter lang, den veier 20 tonn og framdriften sørger et beist av en dieselmotor på 510 hk for. Den har selvfølgelig automatgir. Det kan jo også nevnes at hjulene er 28-tommere.

Eksklusiv og sjelden

marchi_elemment_førerplass

Marchi forteller at deres bobiler ikke skal produseres i mer enn fem eksemplarer i året. Det er med andre ord et svært begrenset opplag – selv i bobil målestokk. Det skal derfor mye til at naboen får maken. Prisene derimot opplyser de ikke noe om, annet enn at det er i det øvre segmentet.

Del med Facebook-vennene dine

Les også: Billig bobil? Dette må du passe på: