Floysvik
Floysvik

Tor Fløysvik gikk ned 16 kilo på tre måneder

Slik ble han slank til «Skal vi danse».

Dansedommer Tor Fløysvik har kjempet en desperat kamp mot kiloene for å nå matchvekta før «Skal vi danse». Den omstridte dansedommeren følte han måtte ta grep etter å gått litt opp og ned i vekt over lengre tid.

Var 86 på det meste

– Nå veier jeg 70 kilo, men var 85-86 på det verste. Det er en stor forskjell. Nå har jeg mer overskudd. Jeg pleier å si at når det disser foran når jeg pusser tenner, da er det på tide å ta et realt skippertak igjen, sier Fløysvik til «God Kveld Norge».

Dansedommeren har vært aktiv i idrett store deler av sitt liv. Han forteller til God Kveld Norge at han har drevet med sykkel i mange år, og løpt mye maraton.

Les også: Tor Fløysvik: – Synd at folk har dårlig hukommelse

– Jeg er en relativt sunn person. Derfor plages jeg av at jeg går lett opp i vekt. Jeg synes det er tungt å dra på unødvendige kilo. I tillegg har jeg revmatisme, reuters syndrom, som gir mye større utslag når jeg har gått opp i vekt, eller har har unødvendig dritt i kroppen for å si det banalt, forteller Fløysvik åpenhjertig.

Fulgte lavkarbodiett

Tor Fløysvik har blitt kjent for det norske TV-publikummet som dommer gjennom snart syv sesonger av det populære danseprogrammet på TV 2 . Fløysvik har lang erfaring med selskapsdans og er faglig sterk i jobben sin. Som TV-fjes er han opptatt av å holde seg stram, og da vektskålen paserte 80 kilo rett før sommeren startet for fult, bestemte Fløysvik seg for å ta et ordentlig skippertak.

– Jeg slanket meg fra begynnelsen av juni til nå, og har gått ned ca en kilo i uken. Det er ikke så vanskelig synes jeg. Jeg mosjonerer og tar litt sit-ups, forteller han.

Fløysvik fikk kostholdsveiledning underveis, og ble bedt om å følge den for tiden mye omdiskuterte lavkarbodietten.

– «Da får du orden på dette for alltid», sa de.

– Jeg har gått ned 15 kilo, målet var 13. Jeg spiser omtrent alt jeg har lyst på. og like mye som før. Men det er uten karbohydrater: Pizza, øl, brød poteter, ris, pasta og makaroni. Egg og bacon, derimot er kjempegodt, og egg har jo blitt sunt igjen, påpeker Fløysvik.