HUSKER DU DENNE? Henry Choice er tilbake med livstidsgaranti på sine jeans. Vi spurte Kristin (t.v.), en mann, som ikke ønsker å ha navnet sitt på trykk og Thale (t.h.) om de har noen tro på relanseringen.
HUSKER DU DENNE? Henry Choice er tilbake med livstidsgaranti på sine jeans. Vi spurte Kristin (t.v.), en mann, som ikke ønsker å ha navnet sitt på trykk og Thale (t.h.) om de har noen tro på relanseringen.
GJETT HVA SOM ER TILBAKE: «Henry Choice» relanserer jeansene sine i samarebeid med Boys of Europe.
GJETT HVA SOM ER TILBAKE: «Henry Choice» relanserer jeansene sine i samarebeid med Boys of Europe.

Har du troen på ny suksess for denne olabuksa?

Faren din har garantert et par i skapet.

Mange husker nok jeansbølgen på 90-tallet, og sannsynligheten for at store deler av denimgarderoben din kom fra «Henry Choice» var ganske stor.

I disse dager lanserer «Henry Choice» buksene sine på nytt i samarbeid med butikkjeden Boys of Europe, og med en ambisiøs kvalitetsgaranti skal de få merket tilbake på jeanstronen.

Har du troen på en ny suksess for jeansmerket? Si din mening i kommentarfeltet under!

Nostalgiske Jeans

Du husker kanskje «Henry Choice»? Merket som etablerte seg i Oslo i 1989, og som på rekordfart etablerte seg som en av de største norske leverandørene av jeans. Buksene ble svært populære, som en del av den verdensomspennende denimtrenden som herjet på 90-tallet. Men så ble det stille.

LES OGSÅ: Fremtidens motetalenter

Etter noen år i skyggen, tørker kjedebutikken Boys of Europe støv av merket, og buksene er igjen klare til å innta motebildet.

– Satsingen kommer i sammenheng med at kleskjeden Boys of Europe skal bli tydligere på konsept og profil. Kjeden skal bli best i Norge på tøff, ukomplisert jeansmote og «Henry Choice» er en viktig bidragsyter i å skape suksesser for kjeden, sier kjededirektør for Boys of Europe Erik Langmoen i en pressemelding.

LES OGSÅ: Nå er joggejeansen her

Livstidsgaranti

Boys of Europe går offenstivt ut når de nå skal revitalisere «Henry Choice».

– Vi skal igjen utfordre de dyre internasjonale merkene ved å tilby samme kvalitet til halvparten av prisen. Derfor går vi også offensivt ut og tilbyr livstidsgaranti på alle bukser, sier Langmoen.

HUSKER DU HENRY CHOICE? Vi gikk ut på gaten for å høre hvilket forhold folk har til Henry Choice, og hva de synes om livstidgarantien som nå brukes under comebacket.
HUSKER DU HENRY CHOICE? Vi gikk ut på gaten for å høre hvilket forhold folk har til Henry Choice, og hva de synes om livstidgarantien som nå brukes under comebacket.

Og hva synes folket?

Vi tok turen ut på Karl Johan for å høre om folk faktisk husker «Henry Choice».

– Jeg har eid flere par «Henry Choice»-jeans, og har alltid vært veldig fornøyd, sier Kristin, som stiller seg positiv til livstidsgarantien.

– Jeg har ikke noe spesielt forhold til «Henry Choice», men synes livstidsgarantien er en interessant markedsføringsstrategi, forteller en mann, som ikke ønsker navnet sitt på trykk.

LES OGSÅ: Nå får du design på billigsalg

– «Henry Choice»-buksene minner meg om buksa til pappa da jeg var liten, forteller Thale, som er spent på combacket og de nye jeansmodellene.

– Jeg er positiv til livstidsgarantien! Det er et godt intiativ, som en kontrast til «bruk og kast»-mentaliteten.

«Henry Choice» kommer med 18 ulike jeansmodeller i den nye kolleksjonen, som er tilgjengelig i alle Boys of Europe-butikkene fra uke 35.