sas (Foto: Skjermdump)
sas (Foto: Skjermdump)

Svindlere sendte falsk SAS-epost

I løpet av de siste dagene skal en falsk epost ha blitt sendt ut til flere av SAS sine kunder.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

E-POST-SVINDEL: Slik ser e-posten ut som flere av SAS sine kunder har mottatt. (Foto: SAS)

Den utsendte eposten samt hjemmesiden som det linkes til er utformet på en slik måte at man forsøker å etterligne SAS sitt grafiske uttrykk.

Fikk stengt falsk nettside raskt

Målet med slike svindler, kalt «phishing», er å få tilgang til mottakerens personlige informasjon.

– Vi fikk heldigvis stengt den falske nettsiden raskt, og det er ingenting som tyder på at svindlerne har kommet seg inn i EuroBonus-databasen, forteller informasjonssjefen for SAS i Norge, Knut Morten Johansen til tv2.no.

Mottatt av hundrevis

– Vi anslår at den falske e-posten har gått ut til et hundretall av våre kunder, sier Johansen.

Så langt har ikke SAS mottatt meldinger om at noen av deres kunder har blitt svindlet.

Har du mottatt den falske e-posten? Send en e-post eller ring/sms/sms til 02255

– Det er over en million medlemmer i EuroBonus, så sånn sett er omfanget av svindelen moderat, sier Johansen.

Han forteller at SAS ser alvorlig på situasjonen og at det var viktig å sende ut en mail som advarte om svindelen