– Kvitteringsbunken fra verkstedet var tykkere enn service- og instruksjonsbok til sammen

Vi spurte "Hva synes du er verdens dårligste bil?". Svarene har strømmet inn:

VW Polo var kjent for å være en ganske driftssikker og solid småbil   men her er en eier som har helt andre erfaringer med den!
VW Polo var kjent for å være en ganske driftssikker og solid småbil men her er en eier som har helt andre erfaringer med den!

Først presenterte vi "verdens verste bil" her på Broom - en bil satt sammen av notoriske problemdeler.

Her kan du lese om den:

Så sparket vi ballen videre til dere leserne og ba dere fortelle hva dere synes er verdens dårligste bil.

Svarene har strømmet inn. Her kan du lese de som har kommet så langt - blant annet fra "K-Man" som forteller om et ganske ekstremt eierforhold til en VW Polo.

God fornøyelse:

JS:

Alle Rover og Land Rover med 1.8 turbomotor. Her må du bytte toppakning hver 80000 km

Aldri mer billigbil:

1995 modell Ford Escort stasjonsvogn som jeg fikk for 18 000 fordi den trengte bare litt småfiks. Jeg hadde den i tre og har må ha kostet på minst det dobbelte. Mistet tellinga etter hvert men dumme meg trodde hver gang at nå var det bare denne siste reparasjonen og så ville den gå fint i lange tiden framover.

Nei sånn gikk det aldri. Det var ALLTID noe nytt som skar seg og til slutt fikk jeg seks treere og fem toere på EU og skjønte slaget var tapt. Føltes nesten som halve bilen var ny da den ble vraket. Aldri mer billigbil på meg!

racer14:

Verdens dårligste bil ja, mange dårlige der ute, mye avhenger også av hvordan folk behandler bilen, mange bruker jo bilen kun som fremkomstmiddel, og er overhodet ikke bilinteressert, de bare kjører uten å bry seg med olje/vannivåer, vasker aldri, og bytter aldri olje, jeg har en E-klasse, som jeg vasker og steller med, å joda jeg har hatt min skjerv av problemer, og har skiftet mye, den som hadde denne før meg var nok god til å holde finishen i stand, det er 0 rust, men tok nok aldri tekniske feil alvorlig, b, la bakbremsene var slitt så skivene var så tynne så de hadde sprukket, og det ristet i bilen når jeg bremset, dette ble verre og verre, den ble sågar godkjent med disse bremsene, nå har bilen fått nye bremser, og andre deler og er perfekt, så ut fra mine erfaringer, bør man sjekke varmevifte, denne skal gå uten stopp på W210, bakbrems, spissing, og AC radiator, husk også på å alltid smøre opp vinduspusseren, alle ledd, og bevegelige deler, det er ikke lett å få tak på komplett pusser på hoggerier til MB spesielt C-klasse og E-klasse, kun pga. at folk ikke smører, så det går tørt, og motoren svis, her var det litt om mitt bruktbilkjøp, men MB er iallfall min beste bruktbil,

signumhater:

Opel signum

fred:

Audi A6 1,9tdi fra rundt 2000.

Selvpiner:

Ble Freelander levert med K-serie turbomaskin? Uten at jeg skal være bastant, så tror jeg ikke det, veldig få Rovere også.

K-serie motoren går fint den, hvis den er oppgradert med steel dowels, ny MLS-gasket, samt oilrail. Har du litt mer info om hvor du får toppakningbytte hver 80.000 fra? Man må differensiere mellom de K-serie motorene som har fått oppgradert innmat, og de uten. 80.000 er uansett et tall tatt ut fra luften, da mange feilet mye før dette.

K-Man:

Verdens dårligste bil? Ja her er det mye å ta av, nevner i fleng:

– Aston Martin Lagonda (verdens mest avanserte og dyreste bil da den kom. Dessverre litt for avansert, for det elektriske fungerte vel aldri)

– Chrysler Voyager/Grand Voyager

– Land Rover Freelander 1,8 (1. generasjon)

– VW Sharan

– BMW X5 (1. generasjon, spesielt de første årsmodellene)

– Audi Allroad 2,5 TDI

– Jeep Cherokee 2,5 TD og 2,1TD

Har heldigvis aldri eid noen av disse, verste drittbil jeg har hatt var en 1990 VW Polo. Den hadde jeg mer utlegg på over 6 mnd enn de 4 første bilene vi hadde. Forstillinga røk bl.a. 2 ganger på under halvåret, motor, rust, bremser etc. og en morsom kuriositet med at batteriet var plassert foran veggen til hanskerommet. Der hadde det vært rustsveiset før, men plutselig en dag skvalpet vannet rundt der. Da ble det straks litt vrient med dokumentasjon som servicehefte og vognkort (alt dette før 80.000km). Bilen hadde tykkere kvitteringsbunke fra verkstedet enn servicebok og instruksjonsbok til sammen. Skikkelig mandagsbil!!!

Neste bil har jeg vanskelig å snakke stygt om for det var en fantastisk bil, en tidlig utgave av Subaru Impreza, den gikk og gikk og gikk og gikk. Men, slitedelene røk på rekke og rad etter passerte 170.000 km. På tross av utleggene ble alt tilgitt hver vinter, startet alltid på første forsøk, satte meg ALDRI fast og parkerte flere såkalte SUV-er hva framkommelighet angår. Vinteren ble med ett morsom etter vi fikk Imprezan i hus. Da fikk det liksom være at du måtte ha årlig vårpuss (les: rustsveising, sparkling og lakking).

Har etter dette hatt litt diverse tysk, svensk og japansk. Nå står det, på ny, en blank og fin Subaru og gleder seg til vinteren ...

Del med Facebook-vennene dine

Kjell S:

Subaru er veldig solide biler med lite feil. Det eneste som tidligere modeller har slitt litt med er hjullager, spesielt bak, og en dele føler til motorstyringen. Andre elektriske er fremmedord hos Subaru.

Her kan man sjekke hvor "solid" ens egen bil er. http://www.reliabilityindex.com/

Min gamle Skoda kom bra ut, men ikke i nærheten av Subaru Legacy ... men det sies at det har vært litt tull med dieselmotorene de kom med for litt siden. Feilen er nok litt relatert til kjøremønsteret i har her på berget.

petter:

BMW 316 er det verste jeg har hatt i garasjen. Opphengskuler, lager ja, Gud vet hva som ikke røyk. Alt kostet 8000 eller mer. Bensinmåleren røyk, måtte bytte hele "dashbordet". Det er den j.... bilen jeg har opplevd. Da en stakkar kjøpte den, hadde jeg dårlig samvittighet, men drakk meg full i bare glede for å ha blitt dritten.

Sissel:

Fiat Stilo.

Burde vært forbudt å importere denne til Nord-Norge!

jørn monsen:

Verdens verste bil? Det er mye å velge mellom. Mine "topp" 2 er: Ford Anglia og norske Troll. De så helt grusomme ut, man ble syk av å se på dem. Videre synes jeg at Austin Allegro var fæl. Hadde lenge sansen for BMW, så kom coupéutgaven av Z3 med et grusomt design. AMC Pacer var heller ingen skjønnhet. Fem fæle biler jeg aldri ville vurdert å anskaffe eller anbefalt til noen. Styr unna.

Gjest:

BMW noe dritt! Den går jeg ikke på!

BMW har aldri laget drittbiler, alle andre biler er dritt, spesielt japsebiler-DET ER DRITT DET. Det er du som ikke kan behandle bilene dine, du er en idiot som påstår at BMW er dritt.

joakim:

Den var vel litt drøy Gjest? Alle andre biler er dritt? Er ikke enig der. BMW har til og med forkortet det. Bayerske Møkka Werk

Ivar:

Beste bilen man kan få tak i er derimot gamle Buicker. Bedre biler finnes ikke. Ikke bare er de suverent komfortable, de er faktisk så driftsikkre at man nesten ikke skulle tro det går an. Kjører i dag min treedje Buick. En 1987 LeSabre. Den har gått 245.000 miles. Hatt den 7 år nå. Aldri et feilslag.

Før dette har jeg bla. hatt en Buick LeSabre 1982 og en Buick Sklyark 1976. Alle hadde gått over 200.000 miles før jeg solgte dem. Fungerte fremdeles like fint.

Verste bilen jeg kan komme på er div. Audier med dieselmotor og automat. Det koster. Verst rent kjøremessig finner man det meste ifra Japan. Verre blikkbokser uten støydemping skal man lete lenge etter.

gjest:

Hadde for mange år siden en 1980 Saab 900 turbo. dårligere bil kan umulig være laget. den hadde til og med flere verkstedtimer enn min 1998 Passat

Leif:

Hadde en gang en VW Passat 1,6 TD Intercooler den hadde det fantastiske forbruket av 3 motorer på ett år, så kvittet meg med den, så året etter skulle jeg låne en VW Caravelle en tur til Finnmark (fra Hedmark), det er jo god plass inni og lavt forbruk, men da jeg kom til Alta røyk f..... meg toppakningen så jeg setter aldri mine bein i en VW mer!

Martin Været:

Verdens dårligste biler topp 8:

1. Reva (generelt alle modeller)

2. Renault Laguna

3. Volkswagen Polo

4. Toyota Starlet

5. Troll (generelt alle modeller)

6. Opel Combo

7. Citroën BX

8. Volkswagen LT

hmmh:

Hhmm verste bil, mange kandidater der, men det verste i forhold til hva en burde kunne forvente må en vel si at div. Audier med TDI-motorer må stå for.

Forspranget ligger i teknikken!?!?! Må være tidenes reklameglipp!

Del med Facebook-vennene dine

Nå vil vi høre din mening - klikk her for å bli med i debatten: