I november bytter DNB Nor navn til bare DNB. I forbindelse med navneskiftet skal selskapet også ha en felles logo, og få en ny grafisk profil.

– Snøhetta har jobben med å lage hele den nye grafiske profilen til DnB NOR, Postbanken og Vital, nå samlet i en merkevare, DNB, opplyser Thomas Midteide, informasjonsdirektør i DNB Nor til tv2nyhetene.no

Les også: DnB NOR kutter halve navnet

Ifølge Dagens Næringsliv får Snøhetta Design mellom 13 og 17 millioner kroner for oppdraget. Totalt sett vil prisen for den nye grafiske utformingen ende på mellom 150 og 170 millioner kroner.

Ole Rikard Høisæther, kunsthistoriker og forfatter av boken « Design på norsk» tror ikke investeringen nødvendigvis blir lønnsom.

– Store internasjonale konserner bruker sture summer på nye logoer. Dette taler for at det er allment akseptert at det er en korrelasjon mellom grafisk identitet og lønnsomhet, men jeg kan ikke vise til noen vitenskapelige artikler som belegger denne påstanden, sier Høisæther til DN:

Les også: Statoil sponser Husfliden etter «logotyveri»