netcom (Foto: Rebekka Østby)
netcom (Foto: Rebekka Østby)

Liv (65): – NetComs telefonselger kalte meg ei «treig f*tte»

NetComs informasjonssjef: – Hva?! Milde himmel...

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I begynnelsen av mai fikk Liv Fiveland en telefon fra NetCom.

– Telefonselgeren ville vite hvilket abonnement vi har. Deretter spurte han om jeg var juridiske eier av telefonnummeret, jeg syntes det var et merkelig spørsmål. Jeg ble litt vanskelig, og sa han ikke hadde noe med det, sier Liv til TV 2 hjelper deg.

– Mens jeg snakket ble han lei min tverrhet, så han kalte meg ei treig fitte, og la på.

Les også: Sondres video gjorde at telefonselger ble omplassert

Skvatt

– Det er kanskje et ord som ble brukt mer nå enn da jeg vokste opp. Det er sikkert femti år siden jeg tok det i min munn, det tilhører ikke min sjargong. Jeg skvatt, sier Liv, som vil ha en unnskyldning fra NetCom.

Dagen etter ringte hun NetCom, og fortalte at hun gjerne ville snakke med den som var ansvarlig for telefonselgerne.

– Samme hva jeg sa så kom jeg ikke videre. Jeg måtte sende skriftlig klage. Så jeg skrev brev 6. mai, og har ikke hørt noe fra dem, sier Liv.

Les også: Telefonselgerne fra Intermedia ringer deg uansett

Horribel kundeservice

– Jeg ringte dem igjen etter 14 dager, og kom til en konsulent som syntes det var ille det som hadde skjedd. Deretter satte hun meg tilbake til sentralbordet. Den tredje gangen jeg kom til sentralbordet bare la jeg på.

Liv er ikke særlig fornøyd med NetComs kundeservice.

– Kundeservicen er helt horribel. Når jeg får beskjed om å sende skriftlig klage, så forventer jeg et skriftlig svar.

Les også: TV 2 hjelper deg testet negativt salg - gjorde folk skikkelig forbanna

– Milde himmel

TV 2 hjelper deg kontakter NetCom for å finne ut hva som har skjedd. Kommunikasjonssjef Øyvind Vederhus’ første respons er på sms: «Hva?! Milde himmel¿»

– Det stemmer at denne kunden har blitt oppringt av et selskap som driver telefonsalg på vegne av NetCom. Dette har ikke blitt et salg, så samtalen er ikke blitt tatt opp, sier Vederhus.

– Vi tror på at det har blitt sagt en drøy ting i denne samtalen. NetCom skal på ingen måte være kjent med en slik oppførsel, det er helt uakseptabelt.

Se også: Sjekk Experts store salgsbløff

Sjokkerende

Vederhus vil ikke kommentere om selgeren innrømmer at han har kalt Liv «treige fitte».

– Akkurat hvordan vi reagerer ovenfor denne selgeren, det er en personalsak. Men det er klart at NetCom ikke skal være kjent med slik. Det er sjokkerende å høre at en selger som representerer NetCom skal ha sagt dette.

Han forklarer at brevet fra Liv er registrert 9. mai, og at de sendte et skriftlig svar i går.

– Det har gått noen dager, og det er fordi kundekonsulenten syntes det var så alvorlig at hun ville gjøre ordentlige undersøkelser. Hun ville sjekke ordentlig hva som hadde skjedd, sier Vederhus.

– Vi gjør vårt ytterste for å opptre skikkelig. Dette blir tatt veldig alvorlig. Kundekonsulenten syntes det var trist at hun ikke fikk ringt kunden og beklaget før, sier Vederhus.

Trenger du vår hjelp? Tips TV 2 hjelper deg.

Følg oss på Facebook og Twitter