Nei, en sånn bil har aldri rullet ut fra noen fabrikkporter. Men noen lar seg ikke stoppe av noe så banalt som det.  (Foto: autoblog.nl)
Nei, en sånn bil har aldri rullet ut fra noen fabrikkporter. Men noen lar seg ikke stoppe av noe så banalt som det. (Foto: autoblog.nl)

Audi eh..: Denne bilen finnes vel ikke..?

Noen lar seg ikke stoppe av at drømmebilen ikke produseres.

En gang solgte vi en bil til en kar som kom stormende gjennom halve landet en natt for å hente den på henger. Han kom i en oppsiktsvekkende toseters pick up med langt, vanlig plan. Alt tilsa Chevrolet, men hele fronten og alt av emblemer var Cadillac.

- Når ikke Cadillac lager den bilen jeg vil ha, får jeg lage den selv, sa karen, som om det var den naturligste sak i verden.

Ser offisiell ut

Disse bildene viser et verk signert en likeledes tenkende nederlender. Autoblog.nl forteller om den tilsynelatende svært velbygde Audiens tilkomst, men det er vanskelig å holde øynene fra bildene. Alt ser så riktig ut i forhold til Audi-designet fra noen år tilbake at det er vanskelig å tro annet enn at det er en gammel, offisiell konseptbil vi ser.

Men det er det altså ikke.

Det har tatt mer enn et par ettermiddager å tilpasse både baklysene og resten av Audi-profilene, for så å bygge om hele bakluken på Alhambraen. Foto: Autoblog.nl
Det har tatt mer enn et par ettermiddager å tilpasse både baklysene og resten av Audi-profilene, for så å bygge om hele bakluken på Alhambraen. Foto: Autoblog.nl

Derimot er det en ikke navngitt, nederlandsk Audi-entusiast som har bygget bilen ut fra det som startet livet som en normal 2006 Seat Alhambra - altså VW Sharans portugisiske bror. Antagelig har han eller hun hatt behov for en syvseter, men syntes prispåslaget opp til en Q7 ble litt vel drøyt.

Og om det var knapt med penger, så har det tydeligvis ikke vært noen mangel på arbeidslyst eller kreativitet.

Les også: ...men "SUV-cabriolet", det lager de!

Stor arbeidslyst

Som vi ser har både fronten og bakluken blitt audifisert med en sans for proporsjoner som ville blitt applaudert i Ingolstadt. I tillegg har bilen fått blanke speilhus og Audi-felger av den røslige typen, før hele farkosten er sprøytet med den velkjente, dypblå metallicen som får raske Audier til å se ut som de går fort, selv i parkert tilstand.

Med store felger, fort-fort-blå lakk og blanke speilhus har konverteringen gitt en bil som godt kunne vært en offisiell Audi-modell - eller i det minste en konseptbil. Foto: Autoblog.nl
Med store felger, fort-fort-blå lakk og blanke speilhus har konverteringen gitt en bil som godt kunne vært en offisiell Audi-modell - eller i det minste en konseptbil. Foto: Autoblog.nl

Alhambraen skal i følge fødselsattesten hos det nederlandske bilregisteret ha vært bestykket med en 140 hesters oljebrenner. Våre nederlandske venner antyder at det kanskje ville vært tøffere med eksempelvis en V6-motor fra en Audi S4 under det korte panseret, men vi ser at det da snart kunne blitt like billig å droppe skreddersøm og gå for en Q7 fra konfeksjonshylla i stedet.

Del med Facebook-vennene dine!

Og da ville vi aldri fått sett denne...

... og slik ser Seat Alhambra egentlig ut. Plutselig veldig ordinær i forhold til Audi-Alhambraen, synes ikke du også?
... og slik ser Seat Alhambra egentlig ut. Plutselig veldig ordinær i forhold til Audi-Alhambraen, synes ikke du også?

Les også: Alhambra & co. - kanskje ikke verdens mest vellykkede trio

Kjenner du til noen tilsvarende, kreative løsninger produsentene har glemt å lage? Fortell i kommentarfeltet under!