Kari Jaquesson er på Frognerbadet, men viser enkle treningsøvelser for deg uten basseng i nærheten.  (Foto: God morgen Norge)
Kari Jaquesson er på Frognerbadet, men viser enkle treningsøvelser for deg uten basseng i nærheten. (Foto: God morgen Norge)

Kari Jaquesson anbefaler morgentrim

– Du får et overskudd som er helt fantastisk, sier Kari.

Å trene på morgenen frister kanskje ikke, men kroppen er absolutt mottakelig for en treningsøkt tidlig.

– Når du først har kommet i gang, er det veldig deilig, sier Kari Jaquesson.

For mange kan det også være lurt med morgentrim.

– Det mange opplever er at de har løse planer om å trene etter jobb eller på kvelden, men så er man så pumpa at det blir bare på planleggingsstadiet. Så jeg vil absolutt anbefale å trene på morgenen, sier Kari.

Kari Jaquesson: – Trim i vann anbefaler jeg til alle

Motivasjon er oppskrytt

Tenk å starte arbeidsdagen, ferdig trent og nydusjet?

– Du får et overskudd som er helt fantastisk, sier Kari

Men de fleste våkner nok ikke med en følelse av at de er energiske og har lyst til å trene, men det finnes råd.

– Fort deg å ta på treningstøy, og kom deg ut før du merker at du er trøtt. Som en jeg kjenner sier, skal du vente på motivasjonen, må du vente lenge.

Her er flere tips til utendørs trening

Hva med et morgenbad?

Alt veier mindre i vann, og belastningen på kroppen er redusert.

– Hvis du har litt knirk og knark i leddene, så vil leddene bli avlastet når du svømmer. I tillegg får du motstand i vannet som gjør at du trener effektivt både muskler og kondisjon, forklarer Kari.

– Og husk at jo hardere du trener jo mer forbrenner du.

Her kan du se intervju med morgensvømmerne på Frognerbadet!

521099