Theresetrening (Foto: Espen Heiestad)
Theresetrening (Foto: Espen Heiestad)

Tips til utendørs trening

– Det er viktig å ikke stoppe med treningen i ferien.

– Det er viktig å ikke stoppe opp med treningen i sommerferien. Samtidig er det en perfekt tid å komme i gang med trening, sier Therese Cleve.

Therese Cleve står bak treningskonseptet Danceworkout, der hun blant annet fokuserer på bevegelser hentet fra dans.

Hennes erfaring innenfor dans er bred. Hun har vært aktiv toppidrettsutøver på landslaget i mange år og har undervist konkurransedansere fra hele landet.

trening (Foto: Espen Heiestad)
trening (Foto: Espen Heiestad)

LES OGSÅ: Therese Cleve: – Jeg ønsker å få folk til å bevege seg mer

Thereses treningsstims

* Bevegelighet – bruk rotasjon i kroppen og gjerne rockering. Fint å ta med barna på også.

* Koordinasjon/kondisjon – her kan du gjerne bruke hoppetau. Løping og sykling er også bra her.

* Holdning – dette er viktig for selvfølelsen. En rak fin holdning gjør at du utstråler masse selvtillit. Jobb med mage/rygg og strekk ordentlig ut, så musklene blir lange.

* Balanse – glimrende som utetrening. Bruk rekkverket eller gjør det på en sten. Stå på én fot og prøv å bøye ned og opp. Da styrker du også lårene.

* Styrke – mye av øvelsene over er en form for styrke, men min favoritt er «gående utfall».