Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Bikinisesongen nærmer seg med stormskritt. Siv Kathrin Toft Remøy og Wibeche Myrseth har tyvstartet. Her deler de sine tips.

– Jeg hadde et ønske om å komme i bedre form og jeg tenkte at nå er det på tide å begynne, sier Wibeche Myrseth.

Sammen med sin personlige trener begynte de å trene før bikinisesongen setter inn for fullt.

– Etter mitt andre svangerskap satt jeg igjen med litt overflødig kilomasse. Jeg har nå blitt slankere rundt magen. Samtidig har jeg mer energi, forteller Siv.

Kan gå ned i vekt
Sportys treningsekspert Siri Marte Hollekim har følgende tips til de som enda ikke har begynt å trene til bikinisesongen.

– Når du har to måneder igjen kan du gå litt ned i vekt. Dette gjør du ved å ta gode kostholdsvalg og begynne å trene mer enn det du har gjort før, sier Siri Marte Hollekim.

Ved siden av velge sunnere mat, mener hun at styrke- og utholdenhetstrening er nøkkelen til å komme raskt i form.

Mage og rumpe
– En er nødt til å ha en helhetlig trening. Det får man ved å velge utholdenhet- og styrketrening av hele kroppen, forteller hun.

– Velg en oppoverbakke til å løpe i og tren kondisjonstrening. Da får du også en fin trening av setemuskulaturen, forteller Siri Marte.

Ved å trene styrke kan man gå raskere ned i vekt og øke hvileforbrenningen. Da Siv begynte å trene styrke så hun raskt resultater.

– Du går inn i centimeter, forteller Siv.

Bikinisesong hele året
Siri Marte mener likevel at det beste resultatet får du ved å tenke langsiktig.

– Velg metoder og målsettinger du kan opprettholde hele året. Da blir bikinisesongen om 14 måneder enda bedre, sier Siri Marte.

Se hvordan de kom i bikiniform i videoen øverst i artikkelen.