telenor sms2 (Foto: Heidi Hegvik)
telenor sms2 (Foto: Heidi Hegvik)

Telenor tar betalt for at kundene evaluerer dem

– Utrolig irriterende, sier Telenor-kunde.

Telenor kundeservice sender i disse dager ut en tekstmelding til kunder som har ringt dem. I den ber de kundene om å rangere behandlingen de fikk på en skala fra 1-5. Det de imidlertid ikke opplyser om, er at det koster penger å svare på denne meldingen.

–Tjenesten koster prisen av en vanlig sms. Hvis man ganger opp dette med alle som svarer, blir jo dette et relativt stort beløp for Telenor i løpet av året. Telenor bør oppgi at kundene må betale for at de «skal bli bedre», sier Telenor-kunde Ole-Fredrik Haugen til TV 2 hjelper deg.

Mister nattesøvnen

Ole-Fredrik synes det er helt greit at Telenor ber folk om å evaluere dem, men at de da bør opplyse om at det koster penger.

– Sånne ting går jeg og irriterer meg over. I det store og det hele er det egentlig en fillesak, men jeg kan miste nattesøvnen av sånt, sier Ole-Fredrik og ler.

telenor-sms (Foto: Privat)
telenor-sms (Foto: Privat)

– Vurderer å gjøre det gratis

Telenor bekrefter at det koster vanlig takst å svare på tekstmeldingen der de ber om en evaluering av kundeservicen.

– Vi har veldig greie kunder, så vi har fått meget få negative tilbakemeldinger på dette. Men jeg har forståelse for at kunder kan reagere, så jeg vil ta det med videre. Det er en utfordring å få plass til prisopplysningen i denne tekstmeldingen, men det er ingen unnskyldning. sier Anders Krokan, informasjonssjef i Telenor Norge.

– Burde det ikke være gratis når det bare er dere som vinner på det?

– Jo, det burde det ideelt sett være. Kundene hjelper jo oss med disse tilbakemeldingene. Jeg vil nå ta dette med videre internt hos oss, sier Krokan til TV 2 hjelper deg.

Trenger du vår hjelp? Tips TV 2 hjelper deg.

Følg oss på Facebook og Twitter