MGB monster 1
MGB monster 1

En helt unik offroad-MG!

Dette er en av de snodigste bilene vi har sett på lenge.

Dersom du er blant de - formodentlig - nærmere 100 prosent av jordens befolkning som aldri har lurt på hvordan en krysning av en MGB og en Jeep CJ5 ville se ut, kan vi bringe svaret her. Og hvis du føler at livet var like meningsfullt før du fikk den informasjonen, så skjønner vi hva du mener.

Det gjør antagelig eieren av monstrositeten også. For når han har lagt den ut på eBay, så er det med stor grad av humor i beskrivelsen av "verket".

Se annonsen på eBay her:

Gammelt bygg

Selgeren i Townsend, Delaware, har fått opplyst at bygget skriver seg helt tilbake til 70-tallet, og i vognkortet (ja, det finnes visstnok et slikt!) har den vært registrert som en 1965 MGB. Årsmodellen stemmer med den Jeep CJ5 som har donert understellet, men karosseriet ser ut til å komme fra en bil fra siste halvdel av 70-tallet, ettersom den har de store støtfangerne som ble påbudt i USA etter 1973.

MGB monster 2
MGB monster 2

Men er du veldig følsom for slike detaljer er ikke dette bilen for deg. Ikke hvis du er særlig følsom for noe som helst, vil vi tro. Og selger understreker da også at man bør avstå fra å by dersom man har minste lille fnugg av tvil om hvorvidt det er lurt.

For det var ikke helt gjennomtenkt da han selv slo til på "en deal han bare ikke kunne si nei til", forstår vi.

Les også: Ny, kinesisk (!) MG skal bygges i Europa

Rene ord for pengene

"Motoren er en smallblock V8, men jeg vet ikke hvilken. Jeg ble fortalt at firehjulstrekket var i orden, men jeg har aldri sett denne saken flytte seg for egen maskin, så her gis ingen garantier.

Karosseriet er rustent, cabben er revnet, dekkene er sprukne, interiøret og mattene er utslitt, hva enn du kan komme på å spørre om så trenger det nok å gjøres noe med," sier den meget åpenhjertige selgeren.

MGB monster 4
MGB monster 4

Selv i USA vil det koste mer enn tilrådelig å få denne tilbake på veien igjen, ettersom den heller ikke starter annet enn ved å få en liten "hikkas" rett i den ødelagte forgasseren. Ergo blir det et prosjekt for den som har lyst til å ha noe som ingen har maken til (relativt trygg satsing i så måte), eller for den som trenger deler, og strengt tatt ikke er så nøye på tilstanden på dem heller.

Når vi innledningsvis slår fast at den kan brukes til "alt", så er det selvsagt fordi den allerede er på god vei til å bli et slags kunstverk. En installasjon med "menneskets galskap" som tema, eller eventuelt "forfall". Og vi mener selvsagt "alt" utenom akkurat det en bil i utgangspunktet er ment å kunne brukes til.

Høstutstillingen neste?

Får man den til å gå uten de helt store investeringene, kan man selvsagt også ha noe praktisk bruk for den ved å binde et kobbel gressklippere bak den, og ta på seg å holde fotballbaner og golfbaner i trim. Og er du småbruker med hang til bonderomantikk, kan det selvsagt gi en spesiell følelse å trekke harven etter en cabriolet med din utkårede ved din side mens solen går ned i det fjerne. Noe å snakke om på møtene i bondelaget får du også.

"Bilen" selges uten minstepris, og i skrivende stund er det ikke kommet inn bud over startbudet på 100 dollar. Hva du gjør og ikke gjør; påstå ALDRI at vi har oppfordret deg til å slå til på denne...

Les også: Mini Countryman - IKKE helt på jordet