topp4 (Foto: Privat)
topp4 (Foto: Privat)

Bestilte figursydd bryllupskjole - fikk «søppelsekk»

Fem dager etter bryllupet dukket kjolen opp. – Jeg ble så skuffa at jeg nesten begynte å grine.

I sommer stod Anette Skrukli Fra Hov i Søndre Land hvit brud. Til bryllupsfesten hadde hun bestilt en annen kjole, siden brudekjolen var så stor og hun trengte en lettere kjole til selve festen.

– Jeg bestilte en helt nydelig kjole på Masquerade Shop på nettet. Billig var den også, bare 1000 kroner, sier Anette Skrukli til TV 2 hjelper deg.

Figursydd

Kjolen ble bestilt den 18. mai.

– Damen jeg betalte til i Masquerade Shop, Wenche Lamela, lovte meg via e-post at kjolen skulle komme i god tid før bryllupet. Jeg sendte inn mål av meg selv og gledet meg til kjolen skulle komme, sier Anette.

Da bryllupet nærmet seg og kjolen ikke dukket opp, begynte hun å bli engstelig.

butikk (Foto: Faksimile)

– Jeg fulgte med på sporingskoden på pakken hver dag. Rett før bryllupet hadde den ennå ikke kommet til Norge, og da følte jeg meg litt lurt, sier Anette til TV 2 hjelper deg.

Måtte kjøpe ny kjole

Da hun skjønte at kjolen ikke ville komme i tide, måtte hun ut og kjøpe ny festkjole i siste liten.

anette (Foto: Privat)

– Jeg er veldig glad for at jeg ikke var så dum at jeg venta for lenge på kjolen. Den kom ikke før en uke etter bryllupet mitt. Bryllupet var kjempefint, men det var surt at kjolen ikke kom, sier Anette.

«Søppelsekk»

Torsdagen etter bryllupet kom pakken med kjolen endelig fram. Anette, som tross alt var glad for at kjolen kom i det hele tatt, fikk sjokk da hun åpnet pakken.

– Jeg ble så skuffa at jeg nesten begynte å grine. Kjolen ser ut som rene søplesekken på meg, og det til tross for at jeg hadde sendt inn mål som jeg dobbeltsjekka flere ganger. Den er så stygg, og er skjevt sydd. Den ser absolutt ikke ut som kjolen på bildet, sier Anette til TV 2 hjelper deg.

Svarer ikke

Anette har prøvd å få tak i Wenche Lamela i Masquerade Shop i over en uke, uten resultat.

– Jeg ville ha tilbake pengene mine, og har skrevet mail til henne hver eneste dag i over en uke. På nettsida skriver hun at hun lover å svare hver dag, men jeg har ikke hørt fra henne.

På hjemmesiden til Masquerade Shop står følgende:

«Ikke lur deg selv til å tro at du får drømmekjolen for en billig penge. Det verste du kan oppleve er dårlig samvittighet på bryllupsdagen fordi kjolen du bærer er laget av barnearbeidere!»

Nå føler Anette Skrukli seg lurt av denne nettbutikken.

– Jeg vil advare andre mot å handle fra Masquerade Shop, sier Anette til TV 2 hjelper deg.

Får tilbake pengene

Etter at TV 2 hjelper deg sendte e-post til Masquerade Shop og Wenche Lamela har det skjedd en utvikling i saken.

– Jeg fikk e-post fra Paypal i dag om at pengene for kjolen er på vei tilbake til kontoen. Nå håper jeg at det stemmer, sier Anette Skrukli til TV 2 hjelper deg.

Hun er likevel skuffet over at kjolen kom for sent til bryllupet, og at den ikke passer henne.

– Det er veldig surt. Jeg vil advare andre mot å bruke denne nettbutikken, sier Anette.

Wenche Lamela i Masquerade Shop hevder at kjolen på bildet ikke stemmer overens med kjolen Anette bestilte, selv om Lamela selv sendte dette bildet til Anette.

– Hun bestilte riktig nok en slik kjole, men ikke den kjolen på det bildet dere har lagt ut, sier Lamela til TV 2 hjelper deg.

Hun mener også at hun ikke har brutt leveringsavtalen med kunden, og at hun har vært vanskelig å få tak i fordi hun har vært på sydenferie.

– Om postgangen har sviktet, har jeg dessverre ikke kontroll over dette, sier Lamela i Masquerade Shop.

Trenger du vår hjelp? Tips TV 2 hjelper deg.

Følg oss på Facebook! Klikk her.