Denne lurer du alle med

Skoda Fabia en trøtt liten stasjonsvogn? Ikke lenger nå!

Skoda Fabia RS stasjonsvogn
Skoda Fabia RS stasjonsvogn

Hakk i hælene på nye VW Polo GT kommer også Skodas modell på denne plattformen i verstingversjon.

I utgangspunktet er det vel få biler som er lenger fra begrepet "versting" enn nettopp Fabia. Men det er før Skoda gir den en komplett RS-overhaling.

Omfattende utstyrspakke

Skoda-Fabia-RS-interiør
Skoda-Fabia-RS-interiør

Med 1,4-liters TSI-motor på 180 hk blir dette nemlig et lite råskinn. 7,3 sekunder på 0-100 km/t betyr at du kjører fra de fleste. Her ligger det an til mange overraskede medtrafikanter i lyskryssene (hvis du synes sånt er moro). Og det beste valget i så måte er selvfølgelig stasjonsvogna! Her er det bare å ta av RS-merkene, så tror "alle" du kjører en trøtt standardbil.

Nye Fabia RS leveres med DSG automatgirkasse, LED kjørelys og en omfattende utstyrspakke. her er det blant annet sportsseter i eget design med inngravert RS logo, skinnratt, sportspedaler i stål, ”hill hold”, 17 tommers Gigaro aluminiumsfelger og sportsunderstell.

LES OGSÅ: Denne skal koste mindre enn du tror

I Norge i juni

Og bortsett fra mye krefter, får du også en bil som er en real sparebøsse, hvis du holder deg i skinnet. Snittforbruket blir oppgitt til moderate 0,64 liter per mil. CO2-utslippet er på148 gram per kilometer.

Prisen for sportsversjonen av Skoda Fabia starter på 319.900 kroner for femdørs kombil og 328.400 kroner for stasjonsvogn. Bilen kommer til Norge juni.

LES OGSÅ: 34 år med GTI-moro

Skoda-Fabia-RS-forfra
Skoda-Fabia-RS-forfra

Moro med diskret bil i lyskryssene? Si din mening i kommentarfeltet under: