feriebilde (Foto: PRIVAT)
feriebilde (Foto: PRIVAT)

Bryllupsreisen ødelagt av kloakk

Men Torgeir og Siren får ikke erstatning av Star Tour etter kloakkmarerittet.

Torgeir (21) og Siren (18) Weber Espeseth giftet seg i starten av mars og så frem til bryllupsreisen: To uker med avslapping på feriestedet Sharm el Sheikh i Egypt.

Men etter drøyt en uke er det lite hyggelig syn som møter det nygifte paret.

- Vi kommer opp fra stranden og møter en grusom stank av kloakk. Det renner grumsete kloakk ut fra rommene på hotellet, forteller Torgeir Weber Espeseth til TV 2 hjelper deg.

Se også: Norwegian ødela tre av Tale-Renates barnevogner, men nekter å erstatte

Les også: TNT rotet bort Lenes spesiallagde brudekjole

Les også: 20 bryllupsgjester askefast i utlandet

Klærne var innsauset i kloakk

Parets eiendeler, som er plassert på rommet, er ifølge Torgeir fullstedig ubrukelige.

- Det meste var innsauset i kloakk. Det hele var skikkelig ille, forteller han.

Turoperatøren Star Tour tilbyr paret enten å flytte opp i en annen etasje på hotellet, eller å bli flyttet til et annet hotell et stykke utenfor byen. Paret velger det siste alternativet.

basseng
  (Foto: Privat / TV 2 hjelper deg)
basseng (Foto: Privat / TV 2 hjelper deg)

Ville ikke bli boende i stanken

- Det var helt uaktuelt å bli boende i den stanken, sier Torgeir.

Den uheldige opplevelsen til tross, paret har fått erstatning for tapte eiendeler fra forsikringsselskapet, men kan se langt etter ytterligere erstatning fra turoperatøren.

- Vi synes det er dårlig, vi dro på ferie for å slappe av, men det føltes nesten som en jobb med alt som måtte ordnes rundt dette.

Reiselivsdirektør i HSH, Rolf Forsdahl, opplyser at det er vanlig å gi en kompensasjon ved slike hendelser.

- Det er for å dekke utgifter man får, som i dette tilfellet taxi, på grunn av at det nye hotellet ligger et stykke utenfor byen, sier Forsdahl.

- Ikke ansvarlige

Informasjonssjef i Star Tour, Elisabeth Larsen-Vonstett, sier at den ubehagelige oversvømmelsen skyldtes feil med kloakksystemet i byen. Hun mener Star Tours personale har gjort sitt beste for å legge til rette for dem som ble rammet.

- Vi har gjort en grundig vurdering av saken og kan ikke se at vi er ansvarlige for å gi paret erstatning. Vi har skaffet dem et nytt hotell og hvis de mener de har krav på noe mer enn det, kan de klage saken inn for Reklamasjonsnemnda for pakkereiser, avslutter hun.

Har din ferietur gått i vasken? Vi vil gjerne høre din historie!

Følg oss på Facebook! Klikk her.

Se TV 2 hjelper deg hver torsdag kl 20.30.