Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

– Den beste måten å få bikinien til å sitte ordentlig på er å kjøpe riktig størrelse, sier Kari Jaquesson.

Men hun har også noen gode råd til deg som vil føle deg mer vel og i form til badesesongen.

Mirakler kan skje

– På tre måneder utføres mirakler hvis du begynner NÅ, sier Kari. Det viktigste er å se på hva man putter i seg. Og så må man selvsagt begynne å trene.

– Å jogge er energikrevende, og er ikke for alle. Men mange flere enn de som tror det, kan jogge. Løp i terreng og få opp farten litt, sier hun.

Et annet godt tips er å gå fort og samtidig lange ut. Sett i gang de store delene av kroppen, det er viktigst.

Intervalltrening

– Intervall er lurt og tidseffektivt. Ved å trene alt du kan en kort periode og så slappe litt av for å gjenta det noen ganger, det bruker mye energi og gir kjappe resultater.

Man må finne det som passer seg og man bør lage en plan. Gjør en avtale med deg selv som du følger og suplér med styrketrening. Styrketrening gir muskler, og skal du ha sprettrumpe, må det være noe i den rumpa, ler Kari.

Se innslaget og enda flere tips fra Kari her!

Ned i vekt

– Hvis du ønsker å gå ned i vekt, i tillegg til å få sommerenergien opp, er det lurt å fordele det du spiser på flere små måltider. Stopp før du har lyst til å stoppe, er også en smart regel.

Drikk mye vann og erstatt sulten med tomater, grønsaker og annet sunt!

Det er absolutt ikke for sent å komme i form til sommeren. Legg en plan, og kom i gang nå, oppfordrer Kari.

Her danser Kari med dansegruppen Urban Tribe. En god og morsom måte å trene på.