- Hjelp - bilen min har vært på verksted i syv måneder

Leif kaller seg "ufrivillig Range Rover-entusiast" - og har brukt 80 000-100 000 kroner på verksted.

Det er ikke alltid bilen står helt i forhold til det man forventer seg   eller har blitt fortalt. Og da kan det bli ampert mellom kjøper og selger... Illustrasjonsfoto/montasje: Ole Martin Lundefaret
Det er ikke alltid bilen står helt i forhold til det man forventer seg eller har blitt fortalt. Og da kan det bli ampert mellom kjøper og selger... Illustrasjonsfoto/montasje: Ole Martin Lundefaret

Innleggene har strømmet inn etter at vi i Broom gikk ut med oppfordringen: Fortell oss hvorfor akkurat du fortjener å bli påspandert årsavgiften

Du kan fortsatt bli med, men nå må du skynde deg! Vi har forlenget fristen litt - nå går den ut 22. mars.

Klikk her for å legge igjen din begrunnelse

Får ikke byttet inn

En av de som har sendt inn er Leif: Her kan du lese hans historie:

Hei.

Jeg er eier av en Range Rover 2,5 DSE 2001 mod. De siste 18 månedene har bilen stått på verksted sammenhengende i sju måneder samt at den også har kortvarige opphold på verksted for diverse feil, nå sist var det luftfjæringen som måtte skiftes!

Jeg har lært meg at denne bilen kùn kjøpes av entusiaster, og det ser jaggu ikke bedre ut enn at jeg må bli entusiast jeg også da min bilmodell er kjent for sine gjengangerfeil og dyre reparasjoner, slik at den ikke lenger er aktuell for innbytte hos de fleste forhandlere.

Ufrivillig entusiast

Jeg tør heller ikke selge den privat, da jeg ikke kan garantere for "et problemfritt bilhold" i reklamasjonstiden. Det skal også være sagt at verkstedregningen for alt dette beløper seg nok til 80 000-100.000 kroner.

Hvis jeg kunne slippe å betale årsavgiften i år, hadde det vært et kjempepositivt bidrag til feriekontoen som hele familien trenger nå! Hilsen "ufrivillig RR entusiast"

Klikk her for å lese flere innsendte bidrag