livmarit
livmarit

Må betale frakt for nettavis

Adresseavisen krevde frakttillegg for å sende elektronisk avis.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.


- Det blir jo for dumt, sier Liv Marit By til TV 2 hjelper deg etter å ha blitt fakturert for Adresseavisens elektroniske utgave.

Umulig å fjerne frakten

Ekteparet Liv Marit og Olav By bor på Eidsvoll, men som utvandret trønder liker mannen å lese avisa fra hjembyen.

Tidligere abonnerte Olav papirutgaven og betalte derfor frakttillegg på avisen, men for stund siden bestemte de seg for å spare både post- og søplebøtten for papir, og valgte å gå over kun til den elektroniske utgaven.

- Mannen min har ikke noe i mot å lese avisa på dataen, så det var jo et godt alternativ. Dessuten så er det jo bedre for miljøet, sier Liv Marit.

Men, selv om avisen sluttet å komme pr post, fortsatte Adresseavisen å kreve frakttillegg for den. Selv om den nå altså kun kunne leses på ekteparets datamaskin.

faktura

- Jeg ringte kundesenteret for å spørre hvorfor vi fortsatt måtte betale for frakten. Jeg var sikker på at det var en misforståelse, men de sa at sånn var det bare, og at det var umulig å fjerne frakttillegget, sier Liv Marit som i månedsvis har måtte betale frakten.

Rettet opp

Til Liv Marit sa Adresseavisens kundeservice at frakttillegget var korrekt, men da TV 2 hjelper deg kontakter avisa, sier det at det må har skjedd en feil.

Thorbjørn Maaø, coach på kundesenteret, sier han ikke vet hvordan misforståelsen oppstod, men oppdager etter å gå tittet på dokumentasjonen at Liv Marit har blitt feilfakturert.

- Liv Marit har rett, det skal ikke være slik, så her vil vi kontakte henne og rette opp. Jeg er ganske sikker at vi skal komme til enighet her, sier Maaø til TV 2 hjelper deg.

Se TV 2 hjelper deg hver torsdag kl.20.30.