SLUTTER: Stig Eide Sivertsen. (Foto: Holm,Morten/SCANPIX)
SLUTTER: Stig Eide Sivertsen. (Foto: Holm,Morten/SCANPIX)

1881-sjefen går på dagen

Konsernsjef Stig Eide Sivertsen forlater onsdag Opplysningen med umiddelbar virkning.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

– Vi takker Sivertsen for den jobben han har gjort for selskapet, og respekterer at vi har ulikt syn på selskapets videre strategi. Vi ønsker ham lykke til videre, sier styrets formann Ditlef de Vibe i en pressemelding.

Stig Eide Sivertsen ble ansatt i Opplysningen våren 2008, etter ti år i Telenor.

Ulike strategier

Ifølge pressemeldingen skal styret i Opplysningen AS og konsernsjef Stig Eide Sivertsen ha blitt enige om å avslutte samarbeidet, på grunn av ulike syn for den videre strategien for selskapet.

– Det er vemodig å forlate Opplysningen. Det jobber mange flinke mennesker i Opplysningen og Carrot/Intelecom som jeg kommer til å savne, er Sivertsens avslutningskommentar.

Anne-Karin Sogn er konstituert konsernsjef.

Haler ut tiden

VG kunne tirsdag denne uken fortelle at 1881 bevisst haler ut tiden din, og at de ansatte føler seg presset til å la samtalene trekke ut ved å «stille irrelevante spørsmål, komme med unødvendige gjentakelser og «pushe» tilleggstjenester».

På denne måten skal samtalen komme opp på et ønsket kostnadsnivå, og bli dyrere for brukeren. Kravet for en gjennomsnittlig inntjening per samtale er 19,30 kroner.

– Strategien er ikke uthaling av tid, det ville kundene ha gjennomskuet. Hvis vi ligger for høyt, da må vi forandre oss, sa konserndirektør i Opplysningen 1881 Anne-Karin Sogn til VG.

Les også: Derfor blir 1881-samtalene dyre