Disse bildene skulle du egentlig ikke fått se

Bildene på en av årest kuleste bilnyheter har lekket ut før tiden. Her er Mini-SUV-en Countryman!

Bakfra
Bakfra

Bildene skulle egentlig ikke vært offentliggjort før 7. februar. Men så dukket de plutselig opp på nettsiden worldcarfans.com - og det er ikke kjent hvem de kommer fra.

Uansett: Her er en av årets mest sjarmerende bilnyheter fiks ferdig og helt uten kamuflasje. Vi har sett Minis kommende SUV på en rekke bilutstillinger og i flere konseptversjoner. Her er Countryman akkurat slik du kan kjøpe den - og nettopp det er det mange som kommer til å gjøre!

Bil nummer to?

Her skal Mini gå inn i en helt ny bilklasse.

Innvendig
Innvendig

De kommer også til å rekruttere mange kunder som tidligere ikke har kjøpt bil på denne størrelsen.

"Unge og urbane" er som vanlig høyt på ønskelista - i tillegg tipper vi mange vil vurdere denne som en kjempesmart bil nummer to.

Bilen på bildene er en Cooper S i Pepper-utgave. her er det sort og hvitt som gjelder. Visuelt er glassarealet solid adskilt fra resten av bilen, men fargebruken er mer konvensjonell enn på stasjonsvogna Clubman.

Les testen på "vanlig" Cooper S - klikk her

All4

I stedet for Clubmans ganske ubrukelig bakdør-løsning, har Countryman fire helt alminnelige dører. Ut fra bildene har den også fått en helt standard bakluke-løsning. Smart, synes vi.

Kraftige hjulbuer i kontrastfarge er med på å understreke at dette er en firehjulstrekker. Det gjør også den nye "All4"-logoen som vi finner framme på fordørene.

Verdens minste familiebil: Her er testen på Mini cabriolet

Kommer i september

Plassmessig blir dette ingen vinner. Mini holder seg til kompakte mål, men plassen er godkjent for fire voksne, de må bare ikke ha med seg altfor mye bagasje. Vi tipper at det også blir mange Countryman å se med skiboks her hjemme etter hvert.

Den offisielle debuten skjer på bilutstillingen i Geneve i mars. Bilen er ventet til Norge i september. Priser? Ikke klare ennå, men Countryman bør helt klart starte på under 300 000 kroner for å være konkurransedyktig.

Klassens beste: Les testen på BMW X1 her

Forfra
Forfra