Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det finnes mange myter rundt temaet trening. Noen stemmer, men de fleste er bare oppspinn.

Flat mage av situps?

Om du ønsker å bli kvitt magefettet, er det mye smartere å gjøre 100 spensthopp enn 100 situps. Hvorfor?

På samme måte som at du ikke kan velge hvor du vil legge på deg, er det ikke mulig å bestemme hvor du skal gå ned i vekt heller.

Fettet forsvinner mer eller mindre jevnt over hele kroppen, og ut ifra din personlige fettdistribusjonsprofil, som hovedsakelig er genetisk og hormonelt styrt.

Intensiv og riktig trening

Du trenger heller ikke å trene flere timer hver dag for å oppnå resultater av trening.

Hvis du trener intensivt og riktig, kan du både øke styrke/muskelmasse og utholdenhet.

"Jeg vil ikke trene styrke fordi jeg ikke vil være muskuløs som jente"

Dette er et utsagn man hører utrolig mye, og jentene tar så feil!

Å bygge opp en markert kropp tar som regel mange år. Det skjer ikke over natten, og dessuten har vi jenter et mye lavere nivå av testosteron, noe som igjen vil si at vi må jobbe mye mer enn gutta for å bli «svær».

Her er noen gode tips fra Kari Jaquesson!