NFF-topper ville tjene private sponsormillioner med fotballagent

Verken Karen Espelund eller Sondre Kåfjord ble orientert om planene.

Markedsdirektør Tom Fodstad, kommersiell direktør Ronny Aasland og Knut Kristvang (direktør Fotball Media AS) ville etablere et privat selskap som skulle ta hånd om deler av den kommersielle virksomheten for Norges Fotballforbund. (Foto: Montasje)
Markedsdirektør Tom Fodstad, kommersiell direktør Ronny Aasland og Knut Kristvang (direktør Fotball Media AS) ville etablere et privat selskap som skulle ta hånd om deler av den kommersielle virksomheten for Norges Fotballforbund. (Foto: Montasje)

For fire måneder siden ble Karen Espelund presset ut av jobben som generalsekretær i Norges Fotballforbund etter harde anklager om dårlig lederstil. Kommersiell direktør i Fotballforbundet Ronny Aasland var den som varslet fra, og satte prosessen mot Karen Espelund i gang. I dokumentaren «Spillet i bakrommet», som vises på TV 2 onsdag kveld, kommer det fram at Ronny Aasland i lengre tid fra sommeren 2006 og frem til høsten 2008 ønsket å etablere et privat selskap der han og hans ko

Mer innhold fra TV 2