Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Ånund Olsen - og hans hjelpemiddel for bevegelseshemmede barn - vant «Skaperen 2007» og én million kroner. Siden den gang har Skiensmannen jobbet for fullt med å lansere sitt produkt «Innowalk» - og nå strømmer bestillingene inn.

Les mer: Statsråd skryter av «Skaperen»

- Akkurat nå holder vi på å produsere de 50 første «Innowalk». I tillegg har vi 100 barn på venteliste, så det blir mye å gjøre fremover, sier han fornøyd.

Takker «Skaperen»
Ånund er overbevist om at deltakelsen i realityprogrammet ble nøkkelen til suksessen. At han vant hele konkurransen, var bare en bonus. TV-eksponeringen var viktigst.

Les mer: Hit kommer «Skaperen»

- «Skaperen» åpnet alle dører for meg. Jeg fikk sjansen til å presentere ideen min på TV, og med pengepremien fikk jeg mulighet til å videreutvikle den. Jeg hadde aldri klart dette uten «Skaperen», sier han.

- Gjør hjemmeleksa
Ånund gleder seg til den kommende «Skaperen»-sesongen på TV 2, og han har følgende tips til kreative mennesker som har meldt seg på:

- Forbered deg. Still følgende spørsmål til deg selv: Hvem vil kjøpe dette produktet? Hvorfor skal de kjøpe dette produktet? Hvis du bare vil ha det moro, kan du møte opp på audition med en løs idé. Men hvis du vil komme langt i «Skaperen», er det utrolig viktig å gjøre hjemmeleksa, sier han.

- Opplevde du noe negativt med å delta?

- Nei. Absolutt ikke, sier Ånund.

Se Ånunds reklamfilm for «Innowalk» i videovinduet under.