BarneVakten er en organisasjon som gir råd om barn og medier. Kåringen årets familieprogram har foregått blant organisasjonens vel 2000 medlemmer.

"Klisterhjerne" vant i konkurranse med NRK-satsinger som "Newton", "Beat for Beat", "Kjempesjansen" og "Norge Rundt".

- Arne Hjeltnes har en fabelaktig evne til å ta barn på alvor, samtidig som han skaper engasjement rundt lærerike temaer blant små og store seere. Med sin lune humor og sitt sjarmerende vesen er Hjeltnes og "Klisterhjerne" et vinnerkort for TV 2, sa daglig leder i BarneVakten, Stig Rydland, da prisen ble delt ut på TV 2-huset i Bergen i dag.

Sjefredaktør Kåre Valebrokk tok imot prisen på vegne av TV 2, og kvitterte med å love en ny runde med "Klisterhjerne" - kanskje til høsten - hvis programlederen klarer å løsrive seg fra "fiskehaugene i Hong Kong".

Programlederen, som altså for tiden markedsfører norsk fisk på den andre siden av kloden, takket både for prisen og tilliten over telefon:

- Hjertelig takk og takk til TV 2 som har våget å satse på et sånn type program. Det er en god idé som er født i TV 2. Og jeg er vennlig innstilt på å lage en ny runde!

"Klisterhjerne" er utviklet av TV 2s programavdeling og produsert av Monster.