Bruktbiltest: VW e-Golf

Dette er kjempesuksessen som plutselig forsvant

På bruktbilmarkedet derimot er den fortsatt etterspurt. Se video:

Volkswagens Golf er nesten en levende billigende. Den har vært på markedet i snart 50 år og bilen har solgt svært godt helt til det siste.

I 2014 fikk modellen en betydelig endring. Den kunne nå leveres som elbil. Da var den et par hunder kilo tyngre, med 40 liter mindre bagasjeplass – bortsett fra det så den ut som en ganske alminnelig Golf.

Timingen kunne ikke vært bedre. Elbil-sultne nordmenn formelig kastet seg over den elektriske nykommeren. Etter bare ett år valgte 50 prosent av nordmenn som kjøpte Golf nettopp e-varianten. Siden rullet det bare på. Den var en bestselger i mange år. Inntil det en dag bråstoppet. Den regelrett forsvant.

Fra 80.000 kroner

En ny VW Golf kom, men ikke som elektrisk. Den nye ID.-serien har overtatt stafettpinnen for elektriske biler.

På bruktbilmarkedet derimot vil e-Golf leve videre lenge. Den er en av de mest ettersøkte elbilene på finn.no. De billigste bilene får du til rundt 80.000 kroner. Dette er biler som da har gått relativet langt og av de første årsmodellene.

For 150.000 kroner får du en fin 2017-modell, som har gått rundt 50.000 kilometer og de aller dyreste er 2020-modeller som har gått veldig lite. Prisene på disse er på rundt 270.000 kroner.

Som på alle andre biler, er det også noen ting du må tenke over og å vite om før du kjøper deg en elektrisk Golf. Hva det er, får du vite ved å se på videoen i denne saken.

Vi takker Møller Bil Asker og Bærum bruktbil for lån av e-Golf.

Les også: Elbil eller bensinbil? Forskjellen er fort 20.000 kroner i året

Se vår bruktbil-test av VW e-Golf her

Annonsørinnhold: