Psykologens tre tips for å stå imot Black Friday-fristelsene
Psykolog Maria Østhassel mener Black Friday-tilbudene kan få oss til å glemme å handle rasjonelt. Markedsføringsekspert forteller at strategiene bak er velkjente.
Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
- Black Friday presenterer tilbud som har en utløpsdato. Det gir oss inntrykk av at vi mister muligheten og vil angre om vi ikke handler nå. Fra dette øyeblikket har selgeren fått oss til å tro at vi trenger produktet.Det sier psykolog Maria Østhassel til TV 2. Hun står bak Tiktok-kontoen og merkevaren «Psykt deg».Østhassel mener tilbudene under Black Week og Black Friday utnytter antakelsen om at materielle eiendeler kan knyttes direkte til lykke. Samtidig tror hun vi selv kan
Logg inn for å lese denne artikkelen
Om du ikke har en TV 2-konto fra før kan du lage en, helt uten kostnad!
Artikkelen er oppdatert