Tester eksklusiv millionbil: – Steike, det er null grep!

Dette gikk ikke som planlagt. Se video:

Det er ikke ofte at vi får testbiler som leveres med egen oppsatt tid på racerbane. Men akkurat det er tilfellet når vi plukker opp BMWs råeste M-bil noensinne: M5 CS.

Her får vi nemlig beskjed om å dra direkte til Rudskogen Motorsenter.

Allerede på veien ned til Rakkestad, får vi en god påminnelse om hvorfor en slik bil trenger mer enn vanlige norske veier for å vise hva den duger til.

Med den sterkeste V8-motoren en M-bil noen gang er blitt utstyrt med, er det et voldsomt kraftoverskudd.

Sprinten fra stillestående til kost og losji på statens regning er unnagjort på bare noen sekunder blank.

Her gjelder det å vise voldsom selvbeherskelse.

Derfor blir ikke norske kunder skremt av millionprisene

Eldorado for entusiaster

Rudskogen Motorsenter i Rakkestad åpnet i 1990 og har vært Norges hovedanlegg for motorsport siden 2006.

Etter den siste ombyggingen, er banen nå på 3,2 kilometer. Det inkluderer en langstrekke der de raskeste fort bikker 200 km/t, kupert terreng som gir skikkelige høydeforskjeller og noen svært utfordrende svinger.

Vi snakker Norges råeste racerbane – og et eldorado for bilentusiaster.

Tesla vil prøve å overgå Porsche på Nürburgring

Ikke som planlagt

Det er selvsagt også et perfekt sted å la M5 CS strekke på bena – uten å måtte bekymre seg for fartsgrenser.

Men det er ikke alltid at alt går som planlagt på høsten. Og uforutsette ting er ikke det du helst vil oppleve, når du kjører en så eksklusiv bil – med prislapp på over 2,3 millioner kroner.

Mer om hva som skjedde på banen kan du se i klippet over. Det ble en heftig opplevelse!

Video: – Dette rattet mangler to viktige knapper

Helge hadde aldri kjørt på bane – så kjøpte han seg Porsche ...