FILE PHOTO: Kylie Jenner attends the Vanity Fair Oscar party in Beverly Hills during the 92nd Academy Awards, in Los Angeles, California, U.S., February 9, 2020.     REUTERS/Danny Moloshok/File Photo
KRITIKK: Kylie Jenners nye badedrakter møter hard medfart i sosiale medier. Foto: NTB / Stella Pictures

Realitystjernen slaktes etter dette

Som 21-åring ble hun kåret til verdens yngste selvlagde milliardær. Men Kylie Jenners siste business-grep må tåle skarp kritikk.

I 2014 grunnla Kylie Jenner, Kim Kardashian sin yngste søster, sine berømte «lip kits». Leppestiftene og lipglossene var med på å gjøre Jenner til verdens yngste selvlagde milliardær.

Og siden 2014 har realitystjernen utvidet imperiet sitt med en rekke andre produkter. Seneste i rekken er badedrakter og bikinier under merket «Kylie Swim».

Slaktes i sosiale medier

Alle produktene er utsolgt, men kundene er langt i fra fornøyd. I sosiale medier florerer det nå av personer som slakter Jenners nyeste business.

730.no omtalte saken først i Norge.

«Kvaliteten på svømmetøy-linjen til Kylie Jenner er så billig. Jeg er så skuffet», skriver én.

Den dårlige kvaliteten får flere til å skrive at det ser ut som Jenners datter Stormi på tre år står bak syingen.

– Folkens, Stormi har gjort sitt beste, står det i en kommentar på TikTok.

– Jeg er forvirret

I videoene som ligger ute på TikTok reagerer flere på størrelsene på badedraktene.

Blant dem er TikTok-stjerne Jessica Anderson.

– Jeg er forvirret over hvordan jeg med selvsikkerhet skal bruke dette i offentligheten, når alle kan se hver eneste centimeter av kroppen min, sier Anderson ifølge US Weekly.

For området som dekker underlivet måler nemlig bare tre centimeter, ifølge influenseren.

Badedraktene får også tyn for sitt tynne stoff.

– Det er ikke noe jeg ville hatt på meg i vannet. Fordi stoffet er fullstendig gjennomsiktig, sier en annen TikTok-bruker.

Relatert